Dziecko śpi spokojnie w swoim łóżku, a jego ukochana zabawka stoi na straży pod drzwiami pokoju. Kampania UNICEF z kwietnia br. wykonana przez agencję Y&R z Johannesburga poprzez serię takich obrazów uświadamia problem krzywdzenia dzieci i ich całkowitą bezbronność w takiej sytuacji. Dziecięcy pokój chroniony murem z klocków, strzeżony przez pluszowego psa czy armię plastikowych żołnierzyków nie stanowi niezdobytej fortecy, w której dziecko może czuć się bezpiecznie. Zabawki – jedyna broń, jaką dysponuje dziecko – nie ochronią go przed oprawcą, a widać, że ta ochrona jest tu potrzebna.
Autorzy kampanii apelują o podjęcie działania „If you don’t fight child abuse who will?” („Jeśli nie będziesz zwalczał przemocy wobec dzieci, to kto będzie?”). Wszyscy, którym los krzywdzonych dzieci nie jest obojętny mogą wesprzeć akcję przekazując darowiznę pieniężną na stronie www UNICEF.
Kampania udowadnia, że nie trzeba ukazywać drastycznych scen, żeby uświadomić sedno problemu.
P.Cieślikiewicz
zobacz także
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025Kreacje / printy
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025Kreacje / printy
Strzelanina
-
26.03.2025Kreacje / printy
Znikający świergot
-
24.03.2025Kreacje / printy
Konkretna ochrona