Za pomocą sms-ów, blutouth i e-maili możemy przekazać alternatywny płomień olimpijski. Akcja ruszyła w ramach kampanii Play Fair 2008. Jej celem jest zwrócenie uwagi na fatalne warunki pracy w zakładach produkujących sprzęty i ubrania sportowe w Chinach i pozostałych krajach rozwijających się.
Do akcji może się włączyć każdy. Przesyłając wirtualny płomień olimpijski wyrażamy swój sprzeciw wobec nagminnego łamania praw pracowniczych w Chinach.
Po zarejestrowaniu się na stronie www.catchtheflame.org można pobrać olimpijski płomień i w podanym dniu przesłać go znajomym czy bliskim. Płomień można przekazywać dalej za pomocą e-maili i blutouth oraz wysyłać do znajomych sms-em dodając następującą treść: „Join the labour rights olympic torch relay! Pass the flame on! www.catchtheflame.org”. Można także pobrać baner akcji i umieścić go na swojej stronie internetowej lub blogu oraz wysłać do znajmych e-mailem.
Elektroniczny znicz olimpijski będzie wędrował do Pekinu przez kolejne kraje. Został on przygotowany w kilku językach: angielskim, rosyjskim, chińskim, francuskim i hiszpańskim.
Koordynatorzy Play Fair 2008 przekażą informację o ilości przesłanych płomieni Międzynarodowemu Komitetowi Olimpijskiego oraz Komitetom organizacyjnym olimpiad w Pekinie, Vancouver (2010) i Londynie (2012).
Do 26 marca br. 1.923 osoby zarejestrowały się na stronie i przekazały dalej olimpijski płomień.
PlayFair jest międzynarodową kampanią prowadzoną przy okazji igrzysk olimpijskich na rzecz przestrzegania wartości olimpijskich, zwłaszcza zasady PlayFair, również w produkcji artykułów sportowych, głównie odzieży i obuwia sportowego.
Kampania PlayFair jest prowadzona przez Kampanię ‘Czystych’ Ubrań, Międzynarodową Konfederację Związków Zawodowych oraz Międzynarodowe Zrzeszenie Pracowników Przemysłu Tekstylnego, Odzieżowego i Skórzanego. Wcześniej kampania Play Fair działała z sukcesem w czasie Olimpiady w Atenach.
opr. m.czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS