Zamiast żywych organizmów na dnie morza egzystują plastikowe odpady. Ukwiał, gorgonia i mózgowiec, niczym recyklingowe dzieła sztuki zrobione są z plastikowych butelek i łyżeczek.
Filipińska kampania „Anemone“ WWF Marine wykorzystuje fizyczne podobieństwo pomiędzy mieszkańcami raf koralowych, a plastikowymi przedmiotami codziennego użytku. Trzy kreacje wykonała agencja BBDO Guerrero. Hasło kampanii wyjaśnia: „70% of plastic ends up in the sea.“ („70% odpadów plastikowych trafia do morza.“).
Plakaty w ciekawy sposób wizualizują proces ewoluowania raf koralowych w składowiska śmieci. Dopiero po dłuższym przyjerzeniu się widać, że piękne podwodne stworzenia są wykonane z plastikowych śmieci. Ten drobny element zaskoczenia ma uświadomić odbiorcom, że proces degradacji podwodnego środowiska jest niewidoczny na pierwszy rzut oka.
Celem kampanii jest zachęcenie do finansowego wsparcia organizacji WWF Marine, a tym samym powstrzymania fali śmieci zagrażającej morskim ekosystemom. Reklamy pokazują jednak tak ładne rzeczy, że łatwo jest zwątpić w skuteczność kampanii, bo kto by się chciał ich pozbywać?
K. Kondracka
————————————————————————
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Fotomontaże imitujące podwodne fotografie intrygują pięknym wykonaniem. Mimo iż plastik stylizowany na wodne rośliny wygląda czarująco, daje wrażenie czegoś nienaturalnego w tym ekosystemie.
Statyczna kompozycja zdjęcia utrzymana w chłodnej gamie barwnej połączona została ze zwięzłym hasłem kampanii oraz logiem, które stanowią drugoplanową rolę. W typografii użyty został jednoelementowy, ściśnięty (condensed) krój pisma.
Kreacja działa magicznym, uporządkowanym oraz absorbującym obrazem. Tylko koncepcja kreacji budzi wątpliwość, gdyż podobna idea wykorzystana została w kampanii Surfrider Foundation – “Help us keep the ocean clean” z 2005 roku zaprojektowanej przez francuską agencję Young & Rubicam.
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna