logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  03.10.2011

Plastikowe śliczności w oceanie



Zamiast żywych organizmów na dnie morza egzystują plastikowe odpady. Ukwiał, gorgonia i mózgowiec, niczym recyklingowe dzieła sztuki zrobione są z plastikowych butelek i łyżeczek.

Filipińska kampania „Anemone“ WWF Marine wykorzystuje fizyczne podobieństwo pomiędzy mieszkańcami raf koralowych, a plastikowymi przedmiotami codziennego użytku. Trzy kreacje wykonała agencja BBDO Guerrero. Hasło kampanii wyjaśnia: „70% of plastic ends up in the sea.“ („70% odpadów plastikowych trafia do morza.“).

Plakaty w ciekawy sposób wizualizują proces ewoluowania raf koralowych w składowiska śmieci. Dopiero po dłuższym przyjerzeniu się widać, że piękne podwodne stworzenia są wykonane z plastikowych śmieci. Ten drobny element zaskoczenia ma uświadomić odbiorcom, że proces degradacji podwodnego środowiska jest niewidoczny na pierwszy rzut oka.

Celem kampanii jest zachęcenie do finansowego wsparcia organizacji WWF Marine, a tym samym powstrzymania fali śmieci zagrażającej morskim ekosystemom. Reklamy pokazują jednak tak ładne rzeczy, że łatwo jest zwątpić w skuteczność kampanii, bo kto by się chciał ich pozbywać?
K. Kondracka

————————————————————————

KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Fotomontaże imitujące podwodne fotografie intrygują pięknym wykonaniem. Mimo iż plastik stylizowany na wodne rośliny wygląda czarująco, daje wrażenie czegoś nienaturalnego w tym ekosystemie.

Statyczna kompozycja zdjęcia utrzymana w chłodnej gamie barwnej połączona została ze zwięzłym hasłem kampanii oraz logiem, które stanowią drugoplanową rolę. W typografii użyty został jednoelementowy, ściśnięty (condensed) krój pisma.

Kreacja działa magicznym, uporządkowanym oraz absorbującym obrazem. Tylko koncepcja kreacji budzi wątpliwość, gdyż podobna idea wykorzystana została w kampanii Surfrider Foundation – “Help us keep the ocean clean” z 2005 roku zaprojektowanej przez francuską agencję Young & Rubicam.
Żaneta Strawiak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 14.02.2023

    Walentynki — Święto Zrywania


  • 14.02.2023

    Walentynkowo o donacji


  • 13.02.2023

    Wracają. Zawsze wracają


  • 01.02.2023

    Chcesz przestać, a nie możesz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek