Plakaty, które było widać wszędzie
Jedenaście organizacji prowadziło kampanię opartą na jednym zdjęciu – portrecie dziewczyny patrzącej bez uśmiechu prosto w obiektyw. Kampania „Stay tuned” („Bądź wyczulony”) uświadamiała, że ofiarę przemocy może spotkać wiele złego – dalsza przemoc w rodzinie, depresja, zaburzenia odżywiania, alkoholizm, toksyczne związki – jeśli pomoc nie nadejdzie odpowiednio szybko, a skutki zaniechanie może odczuwać też wiele innych osób.
“Andrea Etienne, 28, was sexually abused as a child, but never received help.” („Andrea Etienne, lat 28, była ofiarą przemocy seksualnej jako dziecko, ale nigdy nie otrzymała pomocy”) – to zdanie wyjaśnia dlaczego życie Andrei jest dziś pełne komplikacji i stanowi punkt wyjścia do realizacji kampanii.
Kampanię prowadziło CARSA – (Niagara Region) Sexual Assault Centre – organizacja non-profit zajmująca się wspieraniem ofiar przemocy seksualnej. W akcję zaangażowano jeszcze dziesięć największych organizacji pomocowych w regionie, walczących z konsekwencjami molestowania seksualnego. Każda z nich w swojej kampanii informacyjnej wykorzystała portret tej samej dziewczyny. W opisach wyjaśniano, że Andrea jest dziś alkoholiczką i narkomanką, bo nikt jej nie pomógł we właściwym momencie. W żółtym kółku, na każdej z kreacji, dodano informację o tym, że dziewczyna jest ofiarą przemocy oraz link do strony z oryginalnym plakatem, na którym można było znaleźć wyjaśnienie całej akcji.
Zgodnie z hasłem kampanii „Sexual abuse. The effects are everywhere you look.” (“Wykorzystywanie seksualne. Jego konsekwencje widać wszędzie.”) wszystkie plakaty prezentowano razem, by unaocznić odbiorcom jak istotne jest zareagowanie i udzielenie pomocy w odpowiednim momencie. Każdy z nich podawał numer infolinii i promował darmową pomoc wybranej organizacji.
Kampanię „Stay tuned” prowadzono w styczniu br., a zrealizowała ją agencja BBDO/NY.
K.Zawadzka
zobacz także
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025Kampanie
Nie bądź internetowym trollem