logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Płacz w rytmie oklasków
21.11.2011
Tematy: Kampanie, Stany Zjednoczone, Walka z przemocą

Płacz w rytmie oklasków

Your browser does not support the video tag.


Rytmiczne klaskanie, zwykłe aktywności nastolatków, a potem popychanie, plucie w twarz i bicie. Bohaterami filmu są nastolatki – ofiary. To "grubasy, niedorajdy, kujony, nieudacznicy, świry i outsiderzy", uznani przez rówieśników za odszczepieńców, skazani na drwiny, pogardę i ostracyzm. Prezentowani są przy dźwiękach rytmicznych oklasków, które brzmią jak wojenne tam-tamy i potęgują atmosferę napięcia. Ciąg bohaterów z „defektem” kończy się obrazami przemocy, zarówno słownej, jak i fizycznej. Przy akompaniamencie wulgarnych i poniżających wyzwisk przewijają się kolejni nastolatkowie. Na ich twarzach widać konsternację, niepewność i smutek, ale w ich wyglądzie nie ma niczego szczególnego. To zwykła młodzież. Przekaz jest jasny: obiektem nękania może stać się każdy. Zniewagi zamieniają się w czyny: szarpanie, popychanie, dręczenie. Ofiara jest praktycznie bezbronna, trudno przeciwstawić się grupie. Łatwiej napisać na portalu społecznościowym: „I hate you” („Nienawidzę cię”) albo „Don’t be a bully. Loser” („Nie bądź prześladowcą. Ofiara”).

Spot do kampanii „Losers” (Ofiary) wykonała grupy filmowców „Everynone”. Jej celem jest wyrażenie sprzeciwu wobec przemocy w środowisku młodzieży szkolnej, uwrażliwienie młodych osób na otaczającą ich przemoc i uzmysłowienie im psychicznych skutków pozostawania w roli ofiary.

Według sondażu przeprowadzonego w 2010 r. przez Dana Olweusa, znanego w USA badacza problemu agresji w szkołach, aż 17% uczniów przynajmniej trzy razy w miesiącu pada ofiarą znęcania się ze strony kolegów.
M. Dembińska



Nazwa kampanii:
Losers
Czas:
2011.11.16
Nadawca:
Everynone
Media:
Internet
Wykonawca:
Epoch Films
Adresaci:
Uczniowie szkół, ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Don’t be a bully. LOSER (Nie bądź prześladowcą. OFIARA)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek