Piotr Rogucki z zespołu Coma wziął udział w spocie kampanii społecznej „Weź mnie w obroty”. Kampania zachęca Polaków do zwracania butelek do sklepu i przyczyniania się w ten sposób do dbałości o środowisko naturalne.
Organizatorem kampanii jest Carlsberg Polska, producent marek piwa w butelkach zwrotnych. Patronat merytoryczny objęła Fundacja Nasza Ziemia. Działania zaplanowane są do września 2014 roku.
Kampania zwraca uwagę konsumentów na możliwość wielokrotnego wykorzystania szklanej butelki zwrotnej z korzyścią dla środowiska. Ma motywować do zmiany przyzwyczajenia wyrzucania takich butelek, popularyzować proekologiczne myślenie i doceniać odpowiedzialne zachowania konsumenckie. Wykorzystano stronę internetową, profil na Facebooku oraz spotu na YouTube z udziałem Ambasadora akcji – aktora i muzyka Piotra Roguckiego.
Jednym z działań interaktywnych w trakcie kampanii będzie tworzenie mapy Polski z adresami sklepów przyjaznych butelce zwrotnej. Mapa będzie aktualizowana na bieżąco o punkty handlowe, w których można oddawać butelki bez okazywania paragonu. Organizatorzy kampanii będą zachęcać konsumentów, by zgłaszali znane im – przyjazne butelce zwrotnej – sklepy, np. ze swojej okolicy. Celem tej aktywności jest zbudowanie oddolnej inicjatywy konsumentów i tym samym – docenienie sklepów, w których honorowane są butelki bez okazywania paragonu. Dodatkowo, w dalszej części kampanii każdy punkt handlowy przyjazny butelce zwrotnej otrzyma specjalną naklejkę do umieszczenia na drzwiach, aby informować konsumentów, że w tym miejscu można zwrócić butelkę. Na stronie znajdą się także informacje i dane edukacyjne na temat butelki zwrotnej.
Główną platformą komunikacji jest strona internetowa www.wezmniewobroty.pl, na której znajduje się spot oraz seria rysunków komiksowych autorstwa rysowniczki Marty Zabłockiej. Natomiast na profilu kampanii na Facebooku publikowane będą EKOFAKTY, czyli informacje na temat odpowiedzialnej gospodarki opakowaniami zwrotnymi, przykłady działań ekologicznych w innych krajach oraz ciekawostki na temat historii szklanych opakowań.
Dodatkową aktywnością będzie gra na Facebooku ”Weź mnie w obroty”, w której za najlepsze wyniki w „wirtualnym” zbieraniu i oddawaniu butelek Internauci nagradzani będą „ekogadżetami” – torbami ekologicznymi zaprojektowanymi na potrzeby kampanii z bannerów firmowych i uszytymi w pracowni społecznej.
W Polsce krąży obecnie prawie 400 milionów szklanych butelek zwrotnych. Zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska, mogą być użyte ponownie nawet 20 razy i więcej, bez uszczerbku na ich jakości. Jednak ich potencjał nie jest w pełni wykorzystywany. W Polsce butelka trafia do obiegu średnio 8-12 razy. Jak wynika z raportu TNS dla Carlsberg Polska z 2013 roku butelka zwrotna jest drugim, po puszce, najpopularniejszym opakowaniem wybieranym przez osoby kupujące piwo (26%). Tymczasem informacja o tym, że piwo sprzedawane jest w opakowaniu zwrotnym interesuje zaledwie 6% procent konsumentów. Natomiast świadomość, że taka butelka jest opakowaniem ekologicznym ma niespełna 20% konsumentów.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów