Austriacka organizacja Aids Hilfe Wien zainicjowała w 2002 roku bardzo charakterystyczną kampanię „Belüg dich nicht selbst! Geh zum Test.” (Nie okłamuj się. Zrób sobie test) kierowaną do mężczyzn homoseksualnych i biseksualnych. W tamtym czasie określenie „bezpieczny sex” nie było tak powszechne, a ignorancja i lekkomyślność tylko wzmacniały tabu wokół AIDS i prezerwatyw. Z badań wynikało, że mężczyźni ufają swoim partnerom i wierzą, że jeśli ci byliby zakażeni HIV to na pewno powiedzieliby o tym. Ten nieco naiwny sąd stał się głównym motywem kampanii o oszukiwaniu się, która zachęcała do wykonania sobie testu na obecność wirusa HIV.
Reklamy pojawiły się na plakatach, na pudełkach zapałek i w internecie, a także na okładkach pism gejowskich.
K. Figurska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu