Austriacka organizacja Aids Hilfe Wien zainicjowała w 2002 roku bardzo charakterystyczną kampanię „Belüg dich nicht selbst! Geh zum Test.” (Nie okłamuj się. Zrób sobie test) kierowaną do mężczyzn homoseksualnych i biseksualnych. W tamtym czasie określenie „bezpieczny sex” nie było tak powszechne, a ignorancja i lekkomyślność tylko wzmacniały tabu wokół AIDS i prezerwatyw. Z badań wynikało, że mężczyźni ufają swoim partnerom i wierzą, że jeśli ci byliby zakażeni HIV to na pewno powiedzieliby o tym. Ten nieco naiwny sąd stał się głównym motywem kampanii o oszukiwaniu się, która zachęcała do wykonania sobie testu na obecność wirusa HIV.
Reklamy pojawiły się na plakatach, na pudełkach zapałek i w internecie, a także na okładkach pism gejowskich.
K. Figurska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
14.02.2023
Walentynki — Święto Zrywania
-
14.02.2023
Walentynkowo o donacji
-
13.02.2023
Wracają. Zawsze wracają
-
01.02.2023
Chcesz przestać, a nie możesz