Leżąca na ulicy piłka aż się prosi, żeby ją kopnąć. Kiedy ktoś to zrobi, piłka skowycze i wyje. Zupełnie jak cierpiący pies.
Głównymi problemami poruszanymi w mediach w kontekście zbliżającego się Euro 2012 są opóźnienia związane z budową dróg czy stadionów. Kampania „The Howling Football” (Wyjąca piłka) zwraca uwagę na kwestię zupełnie innej natury. Footballową piłkę podsuwano przechodniom na ulicach Hamburga. Zaskoczeni jej „reakcją” mogli na piłce przeczytać o problemie mordowania psów na Ukrainie. ETN, niemiecka organizacja zajmująca się ochroną praw zwierząt, informowała na niej, że Tysiące psów i kotów zabija się w związku z tak zwanym „Programem Oczyszczania Ulic” na Ukrainie przed Euro 2012. Przechodnie znajdowali na niej także numer telefonu, pod który można było wysłać SMS-a, będącego jednocześnie dotacją na rzecz organizacji.
Oprócz kampanii „The Howling Football”, ETN zbiera także podpisy pod petycją w sprawie zaprzestania mordowania zwierząt na Ukrainie (do tej pory udało jej się zebrać ok. 67.000 głosów sprzeciwu). Członkowie organizacji odwiedzają także ukraińskie miasta, które będą gościć uczestników Euro 2012 (Charków, Donieck, Lwów, Kijów), gdzie prowadzą kampanie przeciwko tym praktykom oraz rozmawiają w tej sprawie z miejscowymi politykami.
Jacek Czerwiński
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem