Pijane dzieci
To tylko kilka drinków; będę jeździł bocznymi uliczkami; potrzebuję samochodu rano – tłumaczą swoje zachowanie wsiadające za kierownicę pijane… dzieci.
Jazda samochodem pod wpływem alkoholu jest przyczyną wielu wypadków w Australii, dlatego Motor Accident Commission zleciło agencji reklamowej Clemenger BBDO wykonanie spotu, który uświadomi jak wielkie zagrożenie sprawia człowiek prowadzący samochód pod wpływem alkoholu. Z baru czy bankietu wychodzą, ubrane jak dorośli, dzieci w wieku szkolnym, używające różnych, typowych wymówek prowadzących pod wpływem alkoholu. Kiedy na ekranie odbiorcy widzą wsiadającego chłopca za kierownicę samochodu, w lusterku można dostrzec twarz dorosłego mężczyzny. Twórcy chcą przekazać, że "usprawiedliwienia" używane przez posiadaczy samochodów dla prowadzenia po wypiciu alkoholu są infantylne. Minister bezpieczeństwa drogowego Tony Piccolo wyjaśniał, że kampania pokazuje, jak dziecinne, niedojrzałe i nieodpowiedzialne są zachowania pijanych kierowców. Kampania została opatrzona hasłem: "Drink driving? Grow up" ("Jazda po alkoholu? Dorośnij").
Daria Ostrowska
zobacz także
-
19.05.2025Kampanie
Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy