Pies wagi ciężkiej w samochodzie
Widok psa, który kształtem i rozmiarem przypomina raczej ogromny dmuchany balon wypełniający niemal całą przestrzeń samochodu mógłby bawić, niestety, przerażenie widoczne w oczach czworonoga świadczy o zgoła innym przesłaniu.
Prawa fizyki są w tym przypadku nieubłagane; jak informuje komunikat, który dopełnia kampanię: „With a sudden stop at 50 km/h, your dog gets 40 times heavier” ("Gdy jedziesz z prędkością 50 km/h, przy nagłym hamowaniu twój pies staje się 40 razy cięższy"). Sugestywny obraz zastosowany przez twórców z agencji TRY/APT sprawia, że choć wykorzystano wizerunek zwierzęcia, odbiorcy nietrudno jest wyobrazić sobie analogiczną sytuację i zagrożenie jakie może płynąć z niewłaściwego przewożenia innych przedmiotów czy osób.
Celem akcji jest zwrócenie uwagi na zagrożenie, które niesie ze sobą prozaiczna sytuacja jaką z pewnością jest przejażdżka z czworonożnym pupilem. Nadawca kampanii, Trygg Trafikk, czyli Norweska Rada do Spraw Bezpieczeństwa na Drodze, zachęca do przestrzegania zasad bezpieczeństwa związanych z użytkowaniem samochodu i poruszanie się po drodze, w tym standardów związanych z przygotowaniem do podróży poprzez odpowiednie przymocowanie przewożonych obiektów, czy, jak w przypadku ludzi i zwierząt, zapięcie pasów. Więcej informacji i wskazówek dla kierowców i wszystkich uczestników ruchu można znaleźć na stronie organizacji.
Trygg Trafikk to jednostka pozarządowa, która zajmuje się działalnością edukacyjną, a więc szerzeniem zasad bezpiecznego transportu wśród dzieci i młodzieży w przedszkolach I szkołach. Organizacja wspierana jest także przez norweskie Ministerstwo Transportu i Komunikacji.
Ewa Zasada
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!