Pies wagi ciężkiej w samochodzie
Widok psa, który kształtem i rozmiarem przypomina raczej ogromny dmuchany balon wypełniający niemal całą przestrzeń samochodu mógłby bawić, niestety, przerażenie widoczne w oczach czworonoga świadczy o zgoła innym przesłaniu.
Prawa fizyki są w tym przypadku nieubłagane; jak informuje komunikat, który dopełnia kampanię: „With a sudden stop at 50 km/h, your dog gets 40 times heavier” ("Gdy jedziesz z prędkością 50 km/h, przy nagłym hamowaniu twój pies staje się 40 razy cięższy"). Sugestywny obraz zastosowany przez twórców z agencji TRY/APT sprawia, że choć wykorzystano wizerunek zwierzęcia, odbiorcy nietrudno jest wyobrazić sobie analogiczną sytuację i zagrożenie jakie może płynąć z niewłaściwego przewożenia innych przedmiotów czy osób.
Celem akcji jest zwrócenie uwagi na zagrożenie, które niesie ze sobą prozaiczna sytuacja jaką z pewnością jest przejażdżka z czworonożnym pupilem. Nadawca kampanii, Trygg Trafikk, czyli Norweska Rada do Spraw Bezpieczeństwa na Drodze, zachęca do przestrzegania zasad bezpieczeństwa związanych z użytkowaniem samochodu i poruszanie się po drodze, w tym standardów związanych z przygotowaniem do podróży poprzez odpowiednie przymocowanie przewożonych obiektów, czy, jak w przypadku ludzi i zwierząt, zapięcie pasów. Więcej informacji i wskazówek dla kierowców i wszystkich uczestników ruchu można znaleźć na stronie organizacji.
Trygg Trafikk to jednostka pozarządowa, która zajmuje się działalnością edukacyjną, a więc szerzeniem zasad bezpiecznego transportu wśród dzieci i młodzieży w przedszkolach I szkołach. Organizacja wspierana jest także przez norweskie Ministerstwo Transportu i Komunikacji.
Ewa Zasada
zobacz także
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki
-
03.06.2025Kampanie
Dziecko samo w obcym mieście