logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wiedza - Literatura > Pies to zdrowie!
07.01.2025
Tematy: Wiedza - Literatura, Wiedza

Pies to zdrowie!



Aż ¾ Polaków posiada zwierzę domowe. Najczęściej jest to pies, którego ma połowa z nas, kot (38%), rybki (7%), ptak lub królik (po 4%). Posiadanie zwierzaka to jednak nie tylko radość, ale także obowiązki. W przypadku psów ten najbardziej czasochłonny to zazwyczaj konieczność wyprowadzania czworonoga na dwór. Z drugiej jednak strony zmusza nas to do regularnego ruchu, co pozytywnie wpływa na kondycję i samopoczucie właściciela. HUAWEI CBG Polska zapytał Polaków o ich pupili i dobre nawyki, jakie dzięki nim uzyskali.

Wspólne spędzanie czasu na świeżym powietrzu to niezwykle ważna, nie tylko fizjologiczna, potrzeba psa. Daje możliwość eksplorowania otoczenia, zapachów i wyładowania nagromadzonej energii. Pozwala również uniknąć otyłości, problemów ze stawami oraz innych chorób związanych z brakiem ruchu. Dobrze wiemy, że można to również odnieść do potrzeb właścicieli czworonogów. Cieszą więc wyniki badania, które pokazują, że wyprowadzamy psa najczęściej aż trzy razy w ciągu dnia – czyni tak 28% z właścicieli, a kolejne miejsca wśród odpowiedzi zajmują dwukrotne spacery – 23% oraz raz dziennie – 21%. Dodatkowo 16% posiadaczy psów wychodzi z nimi więcej niż 3 razy dziennie. Niestety, 12% nie spaceruje wcale.

Na korzyść obopólnego zdrowia działa także długość spaceru. Dla ponad połowy osób wyprowadzających psa (53%) czas przeznaczony na tę czynność to każdorazowo 30-60 minut. Mniej niż pół godziny na spacer poświęca 40% osób z tej grupy. Dzięki temu ludzie spacerujący z psami znacznie przekraczają zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia, która rekomenduje minimum 150 minut lekkiej aktywności fizycznej w ciągu tygodnia. Dominującą formą ruchu podczas wyprowadzania psa jest spokojny spacer (80%), zabawy z pupilem to domena 35% osób, a 1/3 decyduje się na szybki marsz. Podczas spaceru 67% osób skupia się wyłącznie na czworonogu, a ¼ słucha muzyki lub rozmawia przez telefon.

Jakie rasy psów lubimy najbardziej? Patrząc na wyniki badań – każde, a raczej najlepiej wszystkie rasy w jednym. Bo to właśnie mieszańce są najczęstszymi wyborami – ma je aż 22% Polaków. Kundelki wygrywają również wśród każdej płci, wieku respondentów i miejsca ich zamieszkania. Natomiast rasy z rodowodem, które cieszą się największą popularnością, to: yorki – 4%, owczarki niemieckie – 4% i labradory – 3%. Te ostatnie są znane z łagodności i inteligencji, co czyni je idealnymi towarzyszami dla rodzin z dziećmi. Dlatego dominują wśród osób w wieku 35-49 lat (5%). Za to owczarki niemieckie to rasa ceniona za oddanie i czujność, co sprawia, że wybierana jest za towarzysza życia w największym stopniu przez osoby w wieku 25-34 lat. Z kolei yorki, zaskarbiły sobie sympatię dzięki swojemu energicznemu charakterowi, niewielkiej wadze i rozmiarowi, idealnie wpisując się w potrzeby najmłodszych respondentów do 24 r.ż. (7%) i najstarszych – powyżej pięćdziesiątki – 5% Polaków w tym wieku. Na kolejnych miejscach pod względem popularności ras znalazły się: golden retriver i maltańczyk (po 2%), husky, chihuahua, jamnik, Jack Russell Terrier i shih tzu (po 1%). Nieco rzadziej spotykane są: sznaucer, buldog francuski, berneński pies pasterski czy border collie.

Jakie rasy są preferowane przez płcie właścicieli? Tu wyniki są raczej bez zaskoczenia – wśród kobiet jest to york z 8%, natomiast panowie preferują owczarki niemieckie 10%.

image by iStock.com/ArtistGNDphotography

Uważa się, że w Polsce boom na posiadanie psa miał miejsce w czasach pandemicznych. Częściowo teorię tę potwierdzają dane z badania – aż 23% czworonogów jest w wieku 3-4 lata, a 21% ma 5-6 lat. Starszych, czyli w przedziale 7-10 lat jest 21%, 11-14-letnich jest 13%, a 2% to psi seniorzy (ponad 15 lat). Szczeniaków 1-2 letnich mamy 16%, a kolejne 8% to absolutne maluchy, mające mniej niż rok.

oprac: Dorota Chrobak








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek