logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Pies to przywilej – ruszyła kampania, której celem są puste schroniska dla zwierząt
14.05.2021
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko, Organizacje pozarządowe / NGO

Pies to przywilej – ruszyła kampania, której celem są puste schroniska dla zwierząt



Celem najnowszego projektu Fundacji Rasowy Kundel jest osiągnięcie zerowego stanu podopiecznych polskich schronisk. Kampania „Pies to przywilej” ma na celu stworzenie funduszu, który umożliwi realizację programu profilaktyki bezdomności wśród zwierząt domowych w polskich gminach.

Według Głównego Inspektoratu Weterynarii w polskich schroniskach w 2019 roku przebywało prawie 140 tys. psów i kotów. Liczba ta nie pokazuje w pełni skali bezdomności zwierząt domowych w naszym kraju – tysiące psów i kotów znajdują się pod opieką fundacji, azyli i innych prywatnych podmiotów ratujących zwierzęta.  Dodatkowo, w samym 2019 roku polskie gminy wydały ok. 255 mln publicznych pieniędzy, czyli naszych podatków, na realizację  ustawowego zadania wyłapywania bezdomnych zwierząt.

Naszym celem są puste schroniska – mówi Dorota Perłowska, założycielka Fundacji Rasowy Kundel. – Wiemy, że ten cel da się osiągnąć. Przykładem może być chociażby Holandia, gdzie według ostatnich doniesień nie ma ani jednego bezdomnego psa. W Polsce również udało się osiągnąć ten cel w Aleksandrowie Łódzkim. Potrzebujemy wsparcia, siły, pomocy i trochę szczęścia, ale jesteśmy wytrwali i zrobimy to.

Ogólnopolski Fundusz Profilaktyki Bezdomności Psów i Kotów pozwoli na wdrożenie programu kastracji zwierząt właścicielskich, który – prowadzony systematycznie i zakrojony na szeroką skalę – jest jedyną i najszybszą metodą na opanowanie bezdomności zwierząt w Polsce. Środki z Funduszu będą dostępne dla innych organizacji, osób pomagających lokalnie i gmin.

Zbiórka, która zasili Fundusz, rozpoczyna się 14 maja 2021 roku. Wszyscy darczyńcy otrzymają dostęp do grupy na Facebooku, gdzie w tygodniu 17 – 22 maja 2021 r. odbędzie się PIEStiwal online – seria webinarów prowadzonych na żywo przez specjalistów z branży szkolenia psów (Julia Skalska ze szkoły Wymarzony Pies, Michał Santorski ze szkoły Control Dog oraz Zuzanna Rybarczyk z projektu Psiaki w Zen, Paulina Grzybowska prowadząca blog Biały Jack & Co), dietetyki (Patrycja Paradowska, Jedz) oraz treningu personalnego (Justyna Zielińska).

Link do zbiórki: https://zrzutka.pl/z/piestoprzywilej

Ambasadorką kampanii została Kasia Gandor – blogerka i youtuberka, popularyzatorka zrównoważonego rozwoju, ekologii i zdrowego trybu życia, a prywatnie miłośniczka psów.

Do wspólnej akcji po raz kolejny przyłącza się również Nice To Fit You – marka społecznie zaangażowana, która na co dzień zajmuje się komponowaniem i dostawą zbilansowanej diety dla swoich użytkowników.

Więcej na temat problemu bezdomności zwierząt można przeczytać tu:
http://www.boz.org.pl/raport/2016/1.htm
https://www.wetgiw.gov.pl/download/Raport-roczny-GLW-2019,4163.pdf

psy koty NGO Ekologia i środowisko film bezdomność crowdfunding social media Fundacja Rasowy Kundel integrated PIEStiwal


Nazwa kampanii:
Pies to przywilej
Czas:
2021.5.14
Nadawca:
Fundacji Rasowy Kundel
Media:
integrated (crowdfunding, film, online, social media)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek