logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Pomoc rozwojowa
   ──────  09.10.2012

Pierwszy świat i jego problemy

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Za duży dom i konieczność posiadania dwóch routerów – to kłopot, którym dzieli się z odbiorcą… stojący przed zniszczoną, niską chatką Haitańczyk. Jego rodak, mały chłopiec siedzący na kupie gruzu, z kolei nie znosi nieogrzewanych siedzeń w samochodzie, a dziewczynce stojącej nieopodal piorących w rzece kobiet przeszkadza zapach ubrań pozostawionych zbyt długo w pralce.

Kampania organizacji Water is Life nawiązuje do tagu #FirstWorldProblems (Problemy Pierwszego Świata; hasło to funkcjonuje także jako mem internetowy) na serwisie Twitter, którym użytkownicy oznaczają swoje wypowiedzi dotyczące banalnych spraw, które przejąć mogą wyłącznie mieszkańca bogatych krajów. Poza głównym spotem, w którym kilku mieszkańców Haiti przedstawia je jako swoje, przygotowano także trzy inne, które odnoszą się bezpośrednio do tweetów konkretnych internautów – i tak, przykładowo, mały Sadrock zapewnia użytkownika DanJordan2001, który uważa, że nie ma nic gorszego niż zostawienie słuchawek w domu, że gdyby tylko był w pobliżu, bez wahania by mu je przyniósł. Spoty kończą się hasłem "Donate to solve real problems" (Pomóż finansowo, by rozwiązać prawdziwe problemy).

Kampania zyskała popularność, większość komentujących uznała ją za poruszającą. Pojawiały się jednak także głosy, które – nie odmawiając spotom siły przekazu – zwracały uwagę na to, że wpisy oznaczone tagiem #FirstWorldProblems mają w dużej mierze charakter ironiczny.

Organizacja Water is Life zajmuje się przede wszystkim ułatwianiem dostępu do wody pitnej w krajach rozwijających się.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
First World Problems
Czas:
2012.10.3 - 2012.10.30
Tematy:
Pomoc rozwojowa
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
Water is Life
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
DDB (New York)
Adresaci:
Korzystający z internetu, ludzie młodzi, ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
#FirstWorldProblems are not problems (#ProblemyPierwszegoŚwiata to nie problemy), Donate to solve real problems (Pomóż finansowo, by rozwiązać prawdziwe problemy)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek