logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wiedza - Literatura > Pierwsze w Polsce badanie na temat marek przyjaznych cyfrowo
30.09.2022
Tematy: Wiedza - Literatura, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci

Pierwsze w Polsce badanie na temat marek przyjaznych cyfrowo



Dopasowanie częstotliwości i kanałów komunikatów marketingowych oraz personalizacja oferowanych produktów – oto klucz do serc internetowych konsumentów w Polsce. To główny wniosek płynący z badania zrealizowanego przez Agencję PBS, największą niezależną polską firmą badawczą, w oparciu o kwestionariusz opracowany wspólnie z działem marketingu DELVE Partners.

Kluczowe liczby raportu:

  • 86% konsumentów w Polsce dostrzega, kiedy banery i filmy reklamowe, newslettery lub inne formy komunikacji marketingowej marek są dopasowane do ich potrzeb.
  • 60% konsumentów deklaruje, że chętniej reaguje na komunikację marketingową w sieci, prezentującą produkty dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań. 44% badanych twierdzi, że częściej kupuje produkty rekomendowane przez spersonalizowane przekazy.
  • Tyle samo konsumentów (43%) docenia banery reklamowe prezentujące nowy, nieznany produkt, co towar już wcześniej oglądany.
  • 57% konsumentów deklaruje, że zbyt duża liczba wyświetlanych im komunikatów marketingowych to czynnik, który najbardziej zniechęca ich do danej marki i zakupu jej produktów.
  • Za próg tolerancji polskich internautów na komunikaty marketingowe jednej marki należy uznać nie więcej, niż 4 (cztery) kontakty w tygodniu.
  • Jedynie 6% konsumentów deklaruje, że działania marketingowe mogą sprawić, że przestaje on kupować produkty danej marki.

image by pexels karolina grabowska

Umiejętne dopasowanie kanału, treści oraz częstotliwości komunikacji marketingowej to aspekty, które budują sympatię do marek – podkreśla Anna Sierakowska, Global Marketing Director w DELVE Partners. – Słowo „umiejętne” ma w tym przypadku kluczowe znaczenie, ponieważ próby indywidualizowania przekazów mogą spotykać się z różnym odbiorem konsumentów, a z naszego doświadczenia wynika, że same marki często nie mają precyzyjnie sformułowanych strategii segmentacji klientów i personalizacji komunikacji marketingowej.

Badanie Digital Friendly Brand Index: Które marki podbijają serca cyfrowych konsumentów i dlaczego? zostało przeprowadzone w lutym 2022 roku na próbie dwóch tysięcy ankietowanych, z zachowaniem kwot pozwalających na odwzorowanie reprezentatywności wyników dla populacji internautów w Polsce. Z pełną treścią raportu można zapoznać się TUTAJ.

raport internet konsumpcjonizm konsumenci Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji badanie sklepy online sklepy internetowe







03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek