logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Pieniądze ukrywają straszne rzeczy
30.09.2012
Tematy: Kreacje / printy

Pieniądze ukrywają straszne rzeczy



Ludzie oblepieni banknotami są niewidoczni. Symbolizują niewygodne fakty, które można ukryć przed opinią publiczną, słono płacąc za czyjeś milczenie. Dlatego warto wspierać tych, którzy nie dadzą się przekupić.

Amnesty International jest jedną z niewielu organizacji, które nie korzystają z finansowego wsparcia rządów oraz prywatnych instytucji korporacyjnych dla finansowania swoich akcji. „We refuse money from multinational corporations and governments. Our action is supported by your donations” only (Nie przyjmujemy pieniędzy od międzynarodowych korporacji oraz rządów. Nasza działalność jest finansowana wyłącznie z twoich darowizn) – deklaruje hasło kampanii pt. “We will never let money hide reality from us” (Nigdy nie pozwolimy aby pieniądze ukryły przed nami rzeczywistość).

Kreacje zaprojektowane przez agencję reklamową TBWA z Paryża przedstawiają ludzi pokrytych od stóp do głów pieniędzmi. To ofiary problemów społecznych, o których korporacje i politycy nie chcą informować opinii publicznej. Wyzysk dzieci, zanieczyszczenie środowiska naturalnego w Indiach czy w delcie Nigru, zabójstwa dziennikarzy zaangażowanych społecznie – decydenci ignorują te fakty, bo ktoś im za to płaci lub boją się utracić wpływy oraz pieniądze. Polityka finansowania działań Amnesty International nie jest zatem przypadkowa. – Być może prawda nigdy nie wyszłaby na jaw gdyby nasze dochody pochodziły z innych źródeł – zdają się przekonywać nadawcy kampanii – Dlatego warto nas wspierać.

Kampania miała charakter promocyjny, a równocześnie przypominała o kilku istotnych problemach społecznych. Przygotowano ją za niewielkie pieniądze – zdjęcia do reklam zrobione zostały w miejscach odległych od siebie nie więcej niż o kilkaset metrów.

Krótki spot, który towarzyszy plakatom nie zawiera narracji słownej, ale wzbogacony został o utwór „Atrocities” autorstwa zespołu Anthony and the Johnsons.
Marcin Ratajczyk








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek