logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  30.09.2012

Pieniądze ukrywają straszne rzeczy



Ludzie oblepieni banknotami są niewidoczni. Symbolizują niewygodne fakty, które można ukryć przed opinią publiczną, słono płacąc za czyjeś milczenie. Dlatego warto wspierać tych, którzy nie dadzą się przekupić.

Amnesty International jest jedną z niewielu organizacji, które nie korzystają z finansowego wsparcia rządów oraz prywatnych instytucji korporacyjnych dla finansowania swoich akcji. „We refuse money from multinational corporations and governments. Our action is supported by your donations” only (Nie przyjmujemy pieniędzy od międzynarodowych korporacji oraz rządów. Nasza działalność jest finansowana wyłącznie z twoich darowizn) – deklaruje hasło kampanii pt. “We will never let money hide reality from us” (Nigdy nie pozwolimy aby pieniądze ukryły przed nami rzeczywistość).

Kreacje zaprojektowane przez agencję reklamową TBWA z Paryża przedstawiają ludzi pokrytych od stóp do głów pieniędzmi. To ofiary problemów społecznych, o których korporacje i politycy nie chcą informować opinii publicznej. Wyzysk dzieci, zanieczyszczenie środowiska naturalnego w Indiach czy w delcie Nigru, zabójstwa dziennikarzy zaangażowanych społecznie – decydenci ignorują te fakty, bo ktoś im za to płaci lub boją się utracić wpływy oraz pieniądze. Polityka finansowania działań Amnesty International nie jest zatem przypadkowa. – Być może prawda nigdy nie wyszłaby na jaw gdyby nasze dochody pochodziły z innych źródeł – zdają się przekonywać nadawcy kampanii – Dlatego warto nas wspierać.

Kampania miała charakter promocyjny, a równocześnie przypominała o kilku istotnych problemach społecznych. Przygotowano ją za niewielkie pieniądze – zdjęcia do reklam zrobione zostały w miejscach odległych od siebie nie więcej niż o kilkaset metrów.

Krótki spot, który towarzyszy plakatom nie zawiera narracji słownej, ale wzbogacony został o utwór „Atrocities” autorstwa zespołu Anthony and the Johnsons.
Marcin Ratajczyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek