Ludzie oblepieni banknotami są niewidoczni. Symbolizują niewygodne fakty, które można ukryć przed opinią publiczną, słono płacąc za czyjeś milczenie. Dlatego warto wspierać tych, którzy nie dadzą się przekupić.
Amnesty International jest jedną z niewielu organizacji, które nie korzystają z finansowego wsparcia rządów oraz prywatnych instytucji korporacyjnych dla finansowania swoich akcji. „We refuse money from multinational corporations and governments. Our action is supported by your donations” only (Nie przyjmujemy pieniędzy od międzynarodowych korporacji oraz rządów. Nasza działalność jest finansowana wyłącznie z twoich darowizn) – deklaruje hasło kampanii pt. “We will never let money hide reality from us” (Nigdy nie pozwolimy aby pieniądze ukryły przed nami rzeczywistość).
Kreacje zaprojektowane przez agencję reklamową TBWA z Paryża przedstawiają ludzi pokrytych od stóp do głów pieniędzmi. To ofiary problemów społecznych, o których korporacje i politycy nie chcą informować opinii publicznej. Wyzysk dzieci, zanieczyszczenie środowiska naturalnego w Indiach czy w delcie Nigru, zabójstwa dziennikarzy zaangażowanych społecznie – decydenci ignorują te fakty, bo ktoś im za to płaci lub boją się utracić wpływy oraz pieniądze. Polityka finansowania działań Amnesty International nie jest zatem przypadkowa. – Być może prawda nigdy nie wyszłaby na jaw gdyby nasze dochody pochodziły z innych źródeł – zdają się przekonywać nadawcy kampanii – Dlatego warto nas wspierać.
Kampania miała charakter promocyjny, a równocześnie przypominała o kilku istotnych problemach społecznych. Przygotowano ją za niewielkie pieniądze – zdjęcia do reklam zrobione zostały w miejscach odległych od siebie nie więcej niż o kilkaset metrów.
Krótki spot, który towarzyszy plakatom nie zawiera narracji słownej, ale wzbogacony został o utwór „Atrocities” autorstwa zespołu Anthony and the Johnsons.
Marcin Ratajczyk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”