Pewnych rzeczy nie widać
Wybór koszuli i szybkie zapięcie guzików, mycie zębów przed lustrem, prysznic, pozostawienie kluczy w domu i szybkie ich znalezienie – wykonując podstawowe codzienne czynności, nikt nie zastanawia się nad tym, że widzi. Spot reklamowy w ramach kampanii "Guide dogs" ("Psy przewodniki") pokazuje te elementarne czynności, jakie wykonuje się każdego dnia, zwracając uwagę na pewne szczegóły.
Może nie mieć z tym problemów osoba widząca, jak zatem będzie to wszystko wyglądało z punktu widzenia osoby niewidomej? W spocie mężczyzna w drodze do pracy, kupuje kawę, płaci drobnymi i zamyka kubek pokrywką. Następnie wychodzi ze sklepu i widzi, że jego autobus odjeżdża, więc podbiega i zatrzymuje go. Szuka miejsca, poruszając się z kawą w reku w jadącym, trzęsącym się autobusie. Hasło przewodnie kampanii brzmi "Seeing is easy. Help those who can’t" ("Widzenie jest proste. Pomóż tym, którzy nie mogą").
Twórcy spotu przedstawili problem poruszając jego kilka aspektów. Przede wszystkim to, w jaki sposób niewidomi będą funkcjonować w normalnym, codziennym życiu, zależy nie tylko od nich samych, psa przewodnika, ale także od małej społeczności czy od świadomości otoczenia. Pies przewodnik nie wystarczy, jeśli w społeczeństwie nie ma świadomości i zrozumienia dla tego zjawiska. Zdarza się bowiem, że osoba z psem przewodnikiem nie może wejść do restauracji czy innych miejsc publicznych. Te psy są najważniejszymi towarzyszami w życiu każdego niewidomego, dlatego wszyscy, którzy wyrażą chęć mogą wesprzeć finansowo organizacje odpowiedzialne za odpowiednie przygotowanie zwierzaków do pełnienia tak istotnej roli.
Kornelia Machura
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju