W Peru też działa "orkiestra świątecznej pomocy". Naturalistyczny, ale pełen nadziei spot, pokazujący życie szpitalne chorych dzieci, powstał z inicjatywy peruwiańskiej organizacji Ponle Corazon (Podaruj mu serce) zajmująca się pomaganiem dzieciom chorym na nowotwory. Mały chory chłopiec śpiewa piosenkę o swoich marzeniach i powoli zaczyna wygrywać z chorobą. Widać, że z choroby nowotworowej można wyjść, że dzieci na krawędzi śmierci, dzięki marzeniom i leczeniu na wysokim poziomie mogą wyzdrowieć. Film informuje o dacie kolejnej ogólnonarodowej zbiórki funduszy.
Fundacja powstała 24 lata temu jako inicjatywa uczniów w celu pomocy swoim szkolnym kolegom, którzy cierpieli na raka, a ich rodziny nie posiadały środków finansowych na leczenie. W ten sposób powstała tradycja corocznej zbiórki pieniędzy Colecta Ponle Corazon ze wsparciem wszystkich instytucji szkolnych w Peru. Zbiórka pieniędzy odbywa się każdego roku w czerwcu, na terenie całego kraju. Pieniądze przeznaczane są na drogie leki, których nie pokrywa ubezpieczenie, na protezy oraz sprzęt medyczny dla szpitali i hospicjów. Logiem organizacji jest czerwona puszka na dotacje. W 2009 roku akcja odbyła się w dniach 18- 19 czerwca.
Sfilmowane cierpienia dziecka w dość realistyczny sposób niewątpliwie działa na odbiorców; pokazane zazwyczaj w kampaniach tylko zdjęcia dzieci w chusteczkach na głowach, nie ilustrują procesu leczenia, w którym uczestniczą.
M.Jeziorowska
zobacz także
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025Kampanie
Nie bądź internetowym trollem