Pomysłowe mechanizmy i płomień malutkiej świeczki, który inicjuje złożone procedury. W ten sposób belgijski oddział Amnesty International tłumaczy sposób w jaki walczy o wolność słowa.
Trzy kreacje kampanii „Freedom of expression” przygotowała brukselska agencja Air. Każda z nich, w swojej ikonografii odwołuje się do prostych symboli kojarzonych z walką o wolność – ptaka w klatce, zakneblowanych ust czy transparentu z hasłami politycznymi. Treścią każdej jest skomplikowany mechanizm działający na zasadzie domina, a uruchamiany przez niewielki płomień świeczki. W ten sposób AI ilustruje procedury walki o swobody obywatelskie oraz znaczenie jakie dla całego procesu ma drobny gest ofiarodawcy. Potwierdza to komentarz, umieszczony w dolnej części każdego z plakatów: „Freedom of expression needs your flame. Half the countries in the world forbid the expression of political opinions. Buy a candle.” („Wolność wypowiedzi potrzebuje Twojego płomienia. W połowie państw na świecie zabronione jest wyrażanie osobistych opinii. Kup świeczkę”).
Zainicjowana w listopadzie tego roku kampania ma zachęcić odbiorców do zakupu świeczek, z których dochód przeznaczony zostanie na cele statutowe organizacji. Amnesty International od 50 lat walczy w prawa człowieka na świecie.
K. Stawińska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu