Pomysłowe mechanizmy i płomień malutkiej świeczki, który inicjuje złożone procedury. W ten sposób belgijski oddział Amnesty International tłumaczy sposób w jaki walczy o wolność słowa.
Trzy kreacje kampanii „Freedom of expression” przygotowała brukselska agencja Air. Każda z nich, w swojej ikonografii odwołuje się do prostych symboli kojarzonych z walką o wolność – ptaka w klatce, zakneblowanych ust czy transparentu z hasłami politycznymi. Treścią każdej jest skomplikowany mechanizm działający na zasadzie domina, a uruchamiany przez niewielki płomień świeczki. W ten sposób AI ilustruje procedury walki o swobody obywatelskie oraz znaczenie jakie dla całego procesu ma drobny gest ofiarodawcy. Potwierdza to komentarz, umieszczony w dolnej części każdego z plakatów: „Freedom of expression needs your flame. Half the countries in the world forbid the expression of political opinions. Buy a candle.” („Wolność wypowiedzi potrzebuje Twojego płomienia. W połowie państw na świecie zabronione jest wyrażanie osobistych opinii. Kup świeczkę”).
Zainicjowana w listopadzie tego roku kampania ma zachęcić odbiorców do zakupu świeczek, z których dochód przeznaczony zostanie na cele statutowe organizacji. Amnesty International od 50 lat walczy w prawa człowieka na świecie.
K. Stawińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
22.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
19.04.2024
Broń to nie zabawka!