Pomysłowe mechanizmy i płomień malutkiej świeczki, który inicjuje złożone procedury. W ten sposób belgijski oddział Amnesty International tłumaczy sposób w jaki walczy o wolność słowa.
Trzy kreacje kampanii „Freedom of expression” przygotowała brukselska agencja Air. Każda z nich, w swojej ikonografii odwołuje się do prostych symboli kojarzonych z walką o wolność – ptaka w klatce, zakneblowanych ust czy transparentu z hasłami politycznymi. Treścią każdej jest skomplikowany mechanizm działający na zasadzie domina, a uruchamiany przez niewielki płomień świeczki. W ten sposób AI ilustruje procedury walki o swobody obywatelskie oraz znaczenie jakie dla całego procesu ma drobny gest ofiarodawcy. Potwierdza to komentarz, umieszczony w dolnej części każdego z plakatów: „Freedom of expression needs your flame. Half the countries in the world forbid the expression of political opinions. Buy a candle.” („Wolność wypowiedzi potrzebuje Twojego płomienia. W połowie państw na świecie zabronione jest wyrażanie osobistych opinii. Kup świeczkę”).
Zainicjowana w listopadzie tego roku kampania ma zachęcić odbiorców do zakupu świeczek, z których dochód przeznaczony zostanie na cele statutowe organizacji. Amnesty International od 50 lat walczy w prawa człowieka na świecie.
K. Stawińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy