Peep Show z chłopcem w roli głównej
Małego chłopca podglądają mężczyźni. Surfuje po internecie, ale obserwowany jest z każdej strony, choć nie zdaje sobie z tego sprawy.
Hiszpańska fundacja Alia2 przygotowała kampanię „Peep Show” (Pokaz erotyczny), która zwraca uwagę na kwestię bezpieczeństwa nieletnich w cyberprzestrzeni. Na plakacie widać kilkuletniego chłopca, znajdującego się w dziwnym, owalnym pokoju. Ślepo wpatrzone w ekran monitora dziecko nie zwraca uwagi na znajdujące się wokół zabawki czy książki. Nie dostrzega też, że jego pokój przypomina scenę – wokół znajdują się zaciemnione kabiny, w których zza szyb obserwują go panowie w średnim wieku…
Tytuł i kreacja kampanii nawiązują jednoznacznie do specyficznego rodzaju przedstawień, podczas których widzowie są anonimowi. Występy te mają najczęściej charakter erotyczny i odbywają się na obrotowej scenie, której konstrukcja przypomina tę z plakatu kampanii hiszpańskiej fundacji. Hasło „If your kids surf the net alone, they may not be” (Jeśli twoje dzieci same surfują po internecie, być może wcale nie są tam same) wskazuje jednak na istotną różnicę między oboma przypadkami – bohater opisywanej kreacji nie domyśla się, że jest obserwowany.
Fundacja Alia2 stara się zapobiegać próbom uwodzenia i wykorzystywania seksualnego nieletnich za pośrednictwem internetu. W celu zwalczania tego rodzaju niebezpieczeństw Aila2 współpracuje z innymi instytucjami publicznymi i uczy rodziców oraz dzieci jak odpowiedzialnie korzystać z nowych technologii.
Jacek Czerwiński
zobacz także
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki
-
03.06.2025Kampanie
Dziecko samo w obcym mieście