logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Peep Show z chłopcem w roli głównej
06.03.2012
Tematy: Kampanie, Hiszpania, Komunikacja w rodzinie, Obronność i bezpieczeństwo

Peep Show z chłopcem w roli głównej



Małego chłopca podglądają mężczyźni. Surfuje po internecie, ale obserwowany jest z każdej strony, choć nie zdaje sobie z tego sprawy.

Hiszpańska fundacja Alia2 przygotowała kampanię „Peep Show” (Pokaz erotyczny), która zwraca uwagę na kwestię bezpieczeństwa nieletnich w cyberprzestrzeni. Na plakacie widać kilkuletniego chłopca, znajdującego się w dziwnym, owalnym pokoju. Ślepo wpatrzone w ekran monitora dziecko nie zwraca uwagi na znajdujące się wokół zabawki czy książki. Nie dostrzega też, że jego pokój przypomina scenę – wokół znajdują się zaciemnione kabiny, w których zza szyb obserwują go panowie w średnim wieku…

Tytuł i kreacja kampanii nawiązują jednoznacznie do specyficznego rodzaju przedstawień, podczas których widzowie są anonimowi. Występy te mają najczęściej charakter erotyczny i odbywają się na obrotowej scenie, której konstrukcja przypomina tę z plakatu kampanii hiszpańskiej fundacji. Hasło „If your kids surf the net alone, they may not be” (Jeśli twoje dzieci same surfują po internecie, być może wcale nie są tam same) wskazuje jednak na istotną różnicę między oboma przypadkami – bohater opisywanej kreacji nie domyśla się, że jest obserwowany.

Fundacja Alia2 stara się zapobiegać próbom uwodzenia i wykorzystywania seksualnego nieletnich za pośrednictwem internetu. W celu zwalczania tego rodzaju niebezpieczeństw Aila2 współpracuje z innymi instytucjami publicznymi i uczy rodziców oraz dzieci jak odpowiedzialnie korzystać z nowych technologii.
Jacek Czerwiński



Nazwa kampanii:
Peep Show
Czas:
2012.3.1 - 2012.3.16
Nadawca:
Fundación Alia2
Media:
Plakaty, internet
Wykonawca:
TBWA (Madrid)
Adresaci:
Osoby dorosłe, rodzice i opiekunowie
Hasło kampani:
If your kids surf the net alone, they may not be (Jeśli twoje dzieci same surfują po internecie, być może wcale nie są tam same); Fundación alia2. For the protection of minors in cyberspace (Fundación alia2. Dla ochrony nieletnich w cyberprzestrzeni)





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek