logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Patrz w górę! Nowa kampania społeczna na rzecz ochrony ptaków
28.01.2022
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko, Organizacje pozarządowe / NGO

Patrz w górę! Nowa kampania społeczna na rzecz ochrony ptaków



„Patrz w górę!” to kampania społeczna Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków, która zwraca uwagę na rosnące tempo wymierania zagrożonych gatunków i wzywa do walki z kryzysem różnorodności biologicznej. Kampanii towarzyszy spot produkcji Dynamo Film, promujący działalność organizacji i zachęcający do wspierania jej poprzez przekazywanie 1%.

W ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat tempo wymierania niektórych gatunków w zasięgu globalnym zwiększyło się tysiąckrotnie. Na przestrzeni stu lat w Polsce wymarło 16 gatunków ptaków lęgowych, a kolejnych 47 jest zagrożonych wyginięciem (z czego 12 – krytycznie).[1] Polska jest ważnym przyrodniczo obszarem, a dla wielu gatunków jedną z największych ostoi. Wszystkie elementy przyrody istnieją w silnej współzależności. Chroniąc ptaki, chronimy naturę, której jesteśmy częścią.

Ptaki są doskonałym wskaźnikiem stanu przyrody, a spadek ich liczebności to sygnał, że coś niepokojącego dzieje się w środowisku. Ratując siedliska ptaków, na przykład występujące wzdłuż koryt rzek, tj. dbając o ich (re)naturalizację, poprawiamy retencję wody, a tym samym gospodarkę wodną – podkreśla Monika Klimowicz-Kominowska, rzeczniczka prasowa OTOP i dodaje – Śpiew i obserwowanie ptaków zmniejsza ryzyko depresji. Pomagając ptakom, pomagamy też ludziom.

Hasło kampanii Patrz w górę! jest wieloznaczne. Dosłownie możemy to rozumieć jako samą przyjemność obserwowania ptaków, która ma działanie relaksujące i dostarcza niesamowitych przeżyć poznawczych. To także ostrzeżenie o dotykającym nas kryzysie klimatycznym i postępującym wymieraniu gatunków. Na koniec – to też wezwanie do aktywnego działania, konieczności zaakceptowania niezbędnych zmian i wprowadzenia ich w życie oraz do krytycznego patrzenia na działania rządzących w stosunku do polityki klimatycznej i sprawdzania ich reakcji na fakty naukowe.

Spot promujący kampanię przedstawia obraz świata widziany oczami najmłodszego pokolenia, które bezpośrednio odczuje następstwa kryzysu klimatycznego. Pisząc scenariusz, chciałam opowiedzieć historię, która dzieje się aktualnie, w danej chwili. Nie w zaroślach za miastem, czy na innym kontynencie. Chciałam, aby głównym bohaterem było dziecko, które może nie doświadczyć obcowania z ptakami, jeśli tempo ginięcia gatunków będzie nadal rosło – wyjaśnia Julia Popławska, reżyserka spotu.

Wspieranie działań OTOP-u pozwala na czynny udział w ochronie ptaków, dzięki czemu w przyszłości będziemy mogli dalej obserwować je w ich naturalnych środowiskach, a nie tylko na kartach encyklopedii.

OTOP od ponad 30 lat chroni dzikie ptaki i miejsca, w których żyją. Obecnie prowadzi – wraz z partnerami, na zlecenie Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska – Monitoring Ptaków Polski, lobbuje na rzecz odpowiedzialnej polityki środowiskowej (projekt Stop dla drogi wodnej E40), walczy o zachowanie populacji wodniczki i kraski oraz innych gatunków ptaków w Polsce, przekazuje wiedzę o przyrodzie i zachęca do dzielenia się nią. Chroniąc tzw. gatunki parasolowe, OTOP przyczynia się do poprawy sytuacji innych organizmów, siedlisk, a także klimatu. Pełni też funkcję tzw. organizacji strażniczej, reagując na negatywne działania wymierzone w środowisko i dbając o równowagę w ekosystemach.

Kampania fundraisingowa Patrz w górę! wystartowała 24 stycznia i trwa do 30 kwietnia 2022 r. Przekazując 1% na działania OTOP-u, możemy zapobiec wymieraniu ptaków i przyczynić się do zachowania całości ekosystemów, w których żyjemy. O tym, w jaki sposób przekazać 1% na OTOP, można dowiedzieć się tutaj: https://otop.org.pl/wlacz-sie/wesprzyj-nasze-dzialania/przekaz-1/

[1] Wilk T., Chodkiewicz T., Sikora A., Chylarecki P., Kuczyński L. 2020. Czerwona lista ptaków Polski. OTOP, Marki.

NGO Ochrona Środowiska ochrona zwierząt Ekologia i środowisko 1% podatku ptaki Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków OTOP


Nazwa kampanii:
Patrz w górę!
Czas:
2022.1.24 - 2022.4.30
Nadawca:
Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków
Media:
film
Wykonawca:
Dynamo Film





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek