logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  05.09.2012

Pasy przedłużają życie



To jest tak proste, że aż nie potrzebuje hasła (które jednak jest i brzmi: „Attache ta ceinture. Continue ta vie” (Zapnij pas, nie przerywaj życia)). Wiadomo, kiedy bohaterowie kampanii się urodzili, ale to kiedy umrą – dopóki zapinają pasy bezpieczeństwa – pozostaje na szczęście niewiadomą.

Jedna z najbardziej przekonywujących kampanii w historii Kanady, prowadzona od końca lat 80., ma również swoją tegoroczną edycję. Przygotowana przez agencję Lg2 akcja, nawiązująca stylistycznie do historii kampanii SAAQ, czyli Société de l’assurance automobile Quebec (Stowarzyszenie na Rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Samochodowego Quebecu), obejmuje trzy printy i banner internetowy. Reklamy umieszczane w barach i restauracjach.

Mieszkańcy prowincji Quebec byli najbardziej niechętnymi pasom bezpieczeństwa Kanadyjczykami. Do zmian zachęcało ich SAAQ, edukująca kierowców agencja rządowa podległa Ministerstwu Transportu.

W 1985 tylko 53,4% mieszkańców Quebecu używało pasów. W 1987 SAAQ rozpoczęła kampanię na rzecz zapinania pasów bezpieczeństwa, po której odsetek osób zapinających pasy wzrósł do 86%. Kolejną kampanię zorganizowano w 1990 roku po wprowadzeniu obowiązku zapinania pasów przez pasażerów siedzących na tylnym siedzeniu. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w tym roku częstotliwość zapinania pasów w Quebecu wynosiła 93,5%, co dawało tej niegdyś opornej prowincji pierwsze miejsce w Kanadzie i Ameryce Północnej. Kampanie SAAQ pod nazwą „Buckle Up” (Zapnij się), których centralnym punktem były spoty telewizyjne, są wskazywane jako jeden z decydujących czynników wzrostu liczby osób zapinających pasy.
Aleksandra Janowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek