To jest tak proste, że aż nie potrzebuje hasła (które jednak jest i brzmi: „Attache ta ceinture. Continue ta vie” (Zapnij pas, nie przerywaj życia)). Wiadomo, kiedy bohaterowie kampanii się urodzili, ale to kiedy umrą – dopóki zapinają pasy bezpieczeństwa – pozostaje na szczęście niewiadomą.
Jedna z najbardziej przekonywujących kampanii w historii Kanady, prowadzona od końca lat 80., ma również swoją tegoroczną edycję. Przygotowana przez agencję Lg2 akcja, nawiązująca stylistycznie do historii kampanii SAAQ, czyli Société de l’assurance automobile Quebec (Stowarzyszenie na Rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Samochodowego Quebecu), obejmuje trzy printy i banner internetowy. Reklamy umieszczane w barach i restauracjach.
Mieszkańcy prowincji Quebec byli najbardziej niechętnymi pasom bezpieczeństwa Kanadyjczykami. Do zmian zachęcało ich SAAQ, edukująca kierowców agencja rządowa podległa Ministerstwu Transportu.
W 1985 tylko 53,4% mieszkańców Quebecu używało pasów. W 1987 SAAQ rozpoczęła kampanię na rzecz zapinania pasów bezpieczeństwa, po której odsetek osób zapinających pasy wzrósł do 86%. Kolejną kampanię zorganizowano w 1990 roku po wprowadzeniu obowiązku zapinania pasów przez pasażerów siedzących na tylnym siedzeniu. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w tym roku częstotliwość zapinania pasów w Quebecu wynosiła 93,5%, co dawało tej niegdyś opornej prowincji pierwsze miejsce w Kanadzie i Ameryce Północnej. Kampanie SAAQ pod nazwą „Buckle Up” (Zapnij się), których centralnym punktem były spoty telewizyjne, są wskazywane jako jeden z decydujących czynników wzrostu liczby osób zapinających pasy.
Aleksandra Janowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
06.06.2023
Przerwij przerwę
-
06.06.2023
Pogrzeb w Katarze
-
05.06.2023
Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
29.05.2023
Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt
-
25.05.2023
Dog save the King!