logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Party’s Over
03.09.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Stany Zjednoczone

Party’s Over



Epidemia opioidowa w Stanach Zjednoczonych to jeden z największych kryzysów współczesnego świata (więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ). A jedną z najniebezpieczniejszych substancji, które stoją u jego podstaw, jest fentanyl – środek euforyczny, wywołujący bardzo silne uzależnienie, a przy tym niezwykle łatwy do przedawkowania.

Na zamówienie California Department of Public Health została zrealizowana kampania społeczna, której misję można z grubsza sprowadzić do hasła: czy fentanyl wbił na imprezę? Jeśli tak, to uważaj – na siebie i swoich znajomych. Postaraj się dowiedzieć jak najwięcej na ten temat. Co ciekawe, informacje na temat fentanylu i jego wpływu na ludzki organizm przedstawiono w formie dwóch, instruktażowych filmów o niebanalnym designie i mocno psychodelicznym charakterze.

Facts Fight Fentanyl to przykład projektu edukacyjnego, którego twórcy nie próbują zakazywać czy też zniechęcać odbiorców od zażywania narkotyków (wychodząc z założenia, że tego typu działania nie przynoszą realnych rezultatów). Zamiast tego stawiają na prewencję i ostrożność podczas ich konsumpcji. Z innym przykładem kampanii społecznej, reprezentującej powyższe podejście, można zapoznać się TUTAJ.

W Polsce fentanyl nie jest (jeszcze) popularnym narkotykiem. Od stycznia 2022 r. do połowy kwietnia 2024 r. policjanci zabezpieczyli dokładnie 252,2 g fentanylu i jego pochodnych na terenie całego kraju. Ilość ta jest niewielka w porównaniu z ok. 21 tonami środków odurzających, zabezpieczonych przez policję w ubiegłym roku.

txt: Dorota Chrobak

zdrowie edukacja uzależnienia nałóg Stany Zjednoczone film design integrated narkotyki epidemia opiatowa fentanyl narkomania profilaktyka uzależnień


Nazwa kampanii:
Facts Fight Fentanyl
Czas:
2024.8
Nadawca:
California Department of Public Health
Media:
integrated
Wykonawca:
Duncan Channon, San Francisco, United States





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek