logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  06.01.2010

Parlament Europejski zapomniał o dzieciach



Parlament Europejski pominął kwestię biedy wśród dzieci w priorytetach unijnych ustalanych na lata 2014-2020. Próbą wywarcia nacisku na uzupełnienie tej listy jest internetowa zbiórka podpisów od "Listą zaleceń w sprawie ubóstwa i dobrobytu dzieci" (Recommendation on Child Poverty and Well-being). Organizacja Eurochild chce do końca roku zebrać ich 100 tysięcy, jednak od stycznia zdobyła ich ledwie ponad 4 tysięcy

Kampania "End Child Poverty Now" (”Koniec ubóstwa wśród dzieci”), prowadzona przez organizację Eurochild, wraz z organizacjami partnerskimi z 17 krajów UE, zajmującymi się problemem walki z ubóstwem, jest częścią działań związanych z promocją Europejskiego Roku Walki z Ubóstwem i Wykluczeniem Społecznym. Akcji przyświeca hasło: "What I would like most in the whole wide world is that no child is ever hungry and without slippers" (”To czego chciałbym najbardziej na świecie, to aby żadne dziecko nie było nigdy głodne, ani nie chodziło butów”).

Główny cel kampanii to uzyskanie od Komisji Europejski poparcia dla programu walki z ubóstwem wśród dzieci, pod którym zbierane są podpisy poprzez stronę www.endchildpoverty.eu. Następnie w styczniu 2011 r. zostaną one przekazane na ręce Przewodniczącego Komisji Europejskiej J.M. Barroso, Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego J.Buzka, oraz państw sprawujących Prezydencję w UE w 2010 i 2011r.

Działaniom promocyjnym służy głównie portal internetowy prowadzony w ośmiu wersjach językowych, gdzie poza petycją i informacjami o zjawisku ubóstwa można zaznajomić się i wykorzystywać serię emotikonów wyrażających emocje oraz kartę pocztową z logo akcji.

Kampania prowadzi swoje działania na portalach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter, gdzie zgromadziła blisko 2,5tys fanów, którzy na czas od 30 sierpnia do 12 września podmienili swoje zdjęcia profilowe na fotografię z dzieciństwa z logo End Poverty. Łączy się to z portalowym hasłem kampanii: „Become a child again!”(”Stań się znowu dzieckiem!”).

Od stycznia br., w ramach prowadzonej akcji, odbył się szereg międzynarodowych konferencji w różnych krajach UE, (m.in. w Belgii, Francji, Hiszpanii itd.), a do końca trwania akcji planowane są jeszcze następne. Podczas spotkań trwają dyskusje i prezentacje dotyczące problemu biedy i wykluczenia społecznego dzieci w poszczególnych częściach Europy.

W Polsce kampania jest prawie niewidoczna, podpis pod petycją złożyło dotychczas kilka osób. Żadna z polskich organizacji pozarządowych nie podjęła się krajowej koordynacji nad projektem, tymczasem zasięg biedy wśród polskich dzieci jest jednym z największych w Europie.

Kampania zostanie podsumowana w budynku Parlamentu Europejskiego w styczniu 2011 r. wystawą najciekawszych komentarzy osób podpisujących petycję oraz dziecięcych fotografii profilowych zamieszczonych na Facebooku przez zwolenników kampanii.
M.Prządka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
End Child Poverty Now
Czas:
2010.1.1 - 2010.12.31
Tematy:
Walka z wykluczeniem społecznym
Nadawca:
Eurochild
Media:
Internet, eventy
Adresaci:
Obywatele UE, politycy, europarlamentarzyści
Hasło kampani:
What I would like most in the whole wide world is that no child is ever hungry and without slippers ((To czego chciałbym najbardziej na świecie, to aby żadne dziecko nie było nigdy głodne, ani nie chodziło butów);





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 13.07.2022

    Fast fashion jest jak fast food


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek