logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Parkowanie na drugiego w markecie
25.09.2012
Tematy: Kampanie, Brazylia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Parkowanie na drugiego w markecie



Tzw. "podwójne parkowanie", czyli parkowanie równolegle do już zaparkowanego przy ulicy samochodu, jest jednym z najczęstszych wykroczeń drogowych w brazylijskim mieście Salvador. Kierowcy nagminnie zatrzymują samochody w ten sposób, blokując ruch dla innych pojazdów. Zdarza się to przy supermarketach, szkołach i w okolicach węzłów komunikacyjnych. To nie tylko wyraz braku szacunku dla innych kierowców, lecz także stwarzanie zagrożenia dla pozostałych uczestników ruchu drogowego.

W celu zwiększania świadomości na temat tego problemu oraz walki z nim przeniesiono tę irytującą praktykę w inne miejsce bez użycia wehikułów. Podczas Krajowego Tygodnia Ruchu Ulicznego DETRAN-BA (Departament Transportu Stanu Bahia) wysłał do supermarketów swoich posłańców, którzy mieli odwzorowywać niewłaściwe zachowanie kierowców. Stawali oni na ruchomych schodach lub w pobliżu wind, blokując przejście i zakłócając ruch. Na plecach mieli wypisane hasło: „Parar em fila dubla incomoda muita gente” (Podwójne parkowanie przeszkadza wielu ludziom.).

W ciągu pięciu dni trwania akcji tysiące osób zetknęły się z posłańcami DETRAN-BA i zobaczyły hasło na ich koszulkach. Kampania została przeprowadzona w kilku miejscach w całym mieście, a jej przesłanie docierało do odbiorców także za pośrednictwem rozdawanych ulotek.

Filip Jędruch



Nazwa kampanii:
Parar em fila dubla
Czas:
2012.9.18 - 2012.9.25
Nadawca:
Detran-Bahia
Media:
Ambient, ulotki
Wykonawca:
Engenhonovo
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Parar em fila dubla incomoda muita gente (Podwójne parkowanie przeszkadza wielu ludziom)





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek