Warto przeczytać dość długie teksty pisane dziecięcą ręką na reklamach prasowych holenderskiej kampanii antynikotynowej, bo pokazują one specyficzną dziecięcą logikę skutkującą gloryfikacją palenia papierosów. Opowieści małych świadków palenia mają podobne konkluzje – np. papierosy pomagają we wzmacnianiu relacji międzyludzkich czy inspirują do kreatywnego myślenia. Hasło kampanii – “Children who watch their parents smoke are twice as likely to start smoking” – informuje, że prawdopodobieństwo, że dzieci zaczną palić papierosy jest dwukrotnie wyższe w rodzinach, w których obserwują one swoich rodziców palących.
Inicjatorem kampanii ze stycznia 2008 roku jest organizacja Friends of Cancer Patients, a wykonawcą agencja Saatchi & Saatchi (Amsterdam). Kampania została nagrodzona Srebrnym Lwem w kategorii „Prasa” na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2023
Dzień jak co dzień
-
20.11.2023
Najlepsza inwestycja
-
16.11.2023
Gdy las się pali, pali nie tylko on
-
15.11.2023
Bezpieczny (od)lot
-
13.11.2023
Plastik jest fantastik
-
09.11.2023
Zagrożony gatunek