Warto przeczytać dość długie teksty pisane dziecięcą ręką na reklamach prasowych holenderskiej kampanii antynikotynowej, bo pokazują one specyficzną dziecięcą logikę skutkującą gloryfikacją palenia papierosów. Opowieści małych świadków palenia mają podobne konkluzje – np. papierosy pomagają we wzmacnianiu relacji międzyludzkich czy inspirują do kreatywnego myślenia. Hasło kampanii – “Children who watch their parents smoke are twice as likely to start smoking” – informuje, że prawdopodobieństwo, że dzieci zaczną palić papierosy jest dwukrotnie wyższe w rodzinach, w których obserwują one swoich rodziców palących.
Inicjatorem kampanii ze stycznia 2008 roku jest organizacja Friends of Cancer Patients, a wykonawcą agencja Saatchi & Saatchi (Amsterdam). Kampania została nagrodzona Srebrnym Lwem w kategorii „Prasa” na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona
-
21.03.2025
BOSS