logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Pamiętać o historii, zapomnieć o chorobie
16.09.2017
Tematy: Akcje, Kampanie

Pamiętać o historii, zapomnieć o chorobie



17 września obchodzony będzie Dzień Sybiraka. W tym roku zyska on dodatkowy wymiar za sprawą akcji edukacyjnej Fundacji Rosa „Kartka dla Kombatanta”, w którą włączyli się podopieczni 15 szkół przyszpitalnych z całej Polski.

Od 1991 roku dzięki staraniom Związku Sybiraków 17 września – w rocznicę napaści ZSRR na Polskę – obchodzony jest Światowy Dzień Sybiraka. Aby przybliżyć dzieciom i młodzieży ten niezbyt odległy fragment historii, a także uczcić pamięć o tysiącach Polaków zesłanych na Syberię, Fundacja Rosa zrealizowała w tym roku projekt „Kartka dla Kombatanta”.

Do akcji zaproszono współpracujące z fundacją szkoły przyszpitalne z całej Polski. Placówki, które włączyły się w realizację tego projektu, organizowały latem dla małych podopiecznych warsztaty edukacyjne. W ich trakcie dzieci i młodzież zapoznawały się z autentycznymi historiami zesłańców (którzy najczęściej mieli wtedy po kilka lat). Przygotowywały również własnoręcznie kartki, które trafią do Sybiraków. Zadaniem warsztatów plastycznych było złagodzenie stresu małych pacjentów związanego z pobytem w placówce, rozwijanie kreatywności i wrażliwości estetycznej, a za sprawą podejmowanego tematu – również wrażliwości emocjonalnej, a także uczenie najnowszej historii.

– W akcję włączyło się 15 szkół przyszpitalnych z całej Polski, mali pacjenci wykonali ponad tysiąc kartek i laurek, często bardzo wzruszających. Część z nich trafi 17 września do Sybiraków podczas uroczystych obchodów w Warszawie oraz w trakcie niezwykłego „Peletonu Pamięci” organizowanego w Białymstoku przez Muzeum Pamięci Sybiru. Pozostałe kartki przekażemy oddziałom Związku Sybiraków w całym kraju i za ich pośrednictwem zostaną one przekazane żyjącym samotnie Sybirakom – mówi Agnieszka Łesiuk z Fundacji Rosa.

Mali autorzy pocztówek dołączą do nich również swoje adresy na wypadek, gdyby adresaci życzeń i podziękowań chcieli im odpisać. W ten sposób możliwe będzie bezpośrednie nawiązanie bliskiego, międzypokoleniowego kontaktu.

Projekt  zyskał poparcie Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych i jest współfinansowany z jego środków. Partnerem prowadzonych działań jest Zarząd Główny Związku Sybiraków, a patronat honorowy nad akcją objęło Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku.

Lista szpitali i szkół uczestniczących w projekcie „Kartka dla Kombatanta”:

  1. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Olsztynie
  2. Zespół Szkół Specjalnych w Lublinie
  3. Zespół Szkół Specjalnych nr 6 w Katowicach
  4. Warszawski Szpital dla Dzieci SPOZ
  5. Zespół Szkół Specjalnych przy Śląskim Centrum Rehabilitacyjno-Uzdrowiskowym w Rabce Zdroju
  6. Zespół Szkół przy Szpitalu im. św. Jadwigi Śląskiej w Trzebnicy
  7. Zespół Szkół Specjalnych nr 38 w Zabrzu
  8. Zespół Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych dla Dzieci Przewlekle Chorych w Ameryce
  9. Zespół Szkół Specjalnych nr 87 w Warszawie
  10. Zespół Szkół nr 108 w Poznaniu
  11. Zespół Szkół Specjalnych w Rymanowie Zdrój
  12. Zespół Szkół Specjalnych w Jastrzębiu Zdrój
  13. Zespół Szkół Specjalnych przy świętokrzyskim Centrum Rehabilitacji Stąporków
  14. Zespół Szkół nr 86 w Warszawie
  15. Zespół Szkół Specjalnych im. Dr Stanisława Kopczyńskiego przy Wojewódzkim Centrum Pediatrii „Kubalonka” w Istebnej
sybiracy kartka kombatanci


Nazwa kampanii:
Kartka dla Kombatanta
Nadawca:
Fundacja Rosa





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek