Organizatorzy kampanii Verstehen Sie Alzheimer? (Czy rozumiesz Alzheimera?) przytoczyli na stronie akcji taki dowcip: Kto ma lepiej? Chory na Parkinsona czy na Alzheimera? Oczywiście, że ten z Alzheimerem, bo lepiej zapomnieć zapłacić za piwo, niż wlać je sobie za spodnie. Śmieszne? Nie bardzo.
Całoroczna kampania realizowana przez agencję Lowe GGK (prezentowane kreacje pochodzą z 2006 roku) prowadzona jest przez Ruch Alzheimera w Monachium, a także przez tamtejszy Uniwersytet. Ma prowadzić do likwidacji strachu przed chorobą i chorymi oraz wzbudzić chęci pomocy im. Tematykę choroby organizacja przybliża mieszkańcom miasta poprzez inscenizacje teatralne, wystawy, odczyty, pokazy filmów, a także msze i wieczorki parafialne.
Kampania ma też wzmocnić czujność grup zawodowych, które na co dzień mają styczność z osobami cierpiącymi na chorobę Alzheimera: kierowców autobusów, policjantów, sprzedawców, pracowników banków, urzędników. Planowane jest włączenie tej kwestii do edukacji w szkołach podstawowych.
Hasła na reklamach to kolejno: „Pamięć odchodzi, a człowiek zostaje”, „Wspaniale wyspany, a co najlepsze: znowu obudzony!”, „Niestety zapomniałem, co reklamuje to ogłoszenie”, „Lubię wszystkie swoje zdjęcia. Wszystkie, które nie są zdjęciami Rentgena”, „Starość to naturalna kolej rzeczy. Radzenie sobie z jej konsekwencjami – już nie”.
K. Figurska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy