logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Pamiątki z niechlubnej przeszłości
22.02.2016
Tematy: Kreacje / printy

Pamiątki z niechlubnej przeszłości



Plecak w koszu na śmieci, związane trampki, obcięty warkocz dziewczęcych włosów, krzesło, na którym wypisana jest obelga pod adresem siedzącego na nim ucznia – te oraz inne rzeczy stały się obiektami wystawionymi w muzeum. 

Kreacja „Museum of bullying” („Muzeum znęcania się”) jest odpowiedzią na problem złośliwego dręczenia, jaki dotyka część dzieci na Litwie, a także w innych krajach na całym świecie. Agencja Enter oraz infolinia Children’s Line wspólnie podjęły działania w celu walki z tym zjawiskiem oraz stworzyły wspominany projekt.

„Ekspozycja” składa się ze zdjęć ukazujących najczęściej stosowane sposoby znęcania się w szkole, wśród których można wyróżnić wyzwiska oraz niszczenie cudzych rzeczy. Umieszczenie tych elementów w muzeum ma sugerować, że zjawisko to powinno stać się częścią przeszłości. Twórcy pragną, by tylko w tym miejscu można było się dowiedzieć jak ono wygląda, a nie poprzez doświadczenie tego w miejscu nauki oraz by było to lekcją dla następnych pokoleń, ukazującą błędy, których nie należy powtarzać.

Projekt ma na celu uświadomienie społeczeństwa o dużej skali problemu znęcania się w szkole oraz możliwościach uzyskania pomocy w przypadku zetknięcia się z nim. Ponadto na przygotowanej stronie internetowej, pełniącej również funkcje wirtualnego muzeum, można przekazać dowolną sumę pieniędzy na rozwój infolinii Children’s Line.

Joanna Grams








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 14.04.2025Kreacje / printy

    Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów

  • 28.03.2025Kreacje / printy

    Strzelanina

  • 26.03.2025Kreacje / printy

    Znikający świergot

  • 24.03.2025Kreacje / printy

    Konkretna ochrona

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek