logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ostatnia stacja: sprzeciw
22.01.2016
Tematy: Kampanie, Francja, Walka z przemocą

Ostatnia stacja: sprzeciw

Your browser does not support the video tag.


Paryż. Kobieta jedzie metrem. Na którymś z przystanków dosiada się mężczyzna. Rozmowa, a właściwie monolog, prowadzony przez niego, skierowany do kobiety, zaczyna – wydawałoby się – niewinnie: "Panienko, jesteś bardzo ładna, może moglibyśmy trochę porozmawiać?". Kobieta nie reaguje, ale to nie zniechęca mężczyzny. Prosi on o numer telefonu i tu również napotyka na brak odzewu. Mijają kolejne stacje metra, a wraz z nimi zaczynają się mniej grzeczne komentarze w kierunku do kobiety. Mężczyzna wydaje się coraz bardziej śmiały, co przechodzi w arogancję, aż w końcu agresję na tle seksualnym: "Czy ta króciutka spódniczka to dla mnie?", "Podniecasz mnie…", "Odpowiedz mi piepr*ona dzi*ko!".

"Stop — ça suffit" ("Stop – już wystarczy") – głosi hasło paryskiej kampanii francuskiego Ministerstwa Spraw Spolecznych, Zdrowia i Praw Kobiet. By walczyć z molestowaniem, każdy musi reagować. Obelgi, groźby i przemoc to przestępstwa karalne. – podsumowuje lektor na końcu klipu.

Kampania została zrealizowana przez agencję Gyro Paris w listopadzie ubiegłego roku. Klip podkreśla jak duże znaczenie ma umiejętność reakcji na podobne sytuacje, które coraz częściej zdarzają się w miejscach publicznych, a wciąż pozostają bez odzewu osób trzecich.

Joanna Bącela



Nazwa kampanii:
That's enough
Czas:
2015.11.15
Nadawca:
French Ministry of Social Affairs, Health and Women's Rights
Media:
Internet, telewizja
Wykonawca:
gyro Paris (Paris)
Adresaci:
Osoby dorosłe, świadkowie molestowania w miejscu publicznym





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek