Któryś z bohaterów spotu z pewnością jest autorem ostatniego przeczytanego przez kolegę smsa.
Nastolatki czytają z telefonów komórkowych zdania o zatrważającej treści. Jedne mają za zadanie zastraszyć, inne poniżyć – przykładem może być wiadomość „Nikt Cię nie lubi. Nawet Twoja mama”, czy też „Zjedz to i umrzyj” z załączonym zdjęciem odchodów.
Czytającym nie należy się jednak współczucie, ponieważ to oni są autorami tekstów. Odbiorca wiadomości nie jest widoczny dla oka widza, zobaczyć może jedynie jego grób, gdy na końcu klipu oglądający dowiaduje się, że prześladowana osoba popełniła samobójstwo. Kampania poświęcona jest problemowi cyberprzemocy wśród młodzieży, a więc m.in. obraźliwych smsów czy wiadomości na czatach. Na koniec spotu podana została informacja o tym, że aż 69% młodych ludzi doświadcza cybernękania zanim osiąga 18 lat, a corocznie od 10 do 14 nastolatków popełnia samobójstwo z tego powodu.
Projekt funkcjonuje pod hasłem "If you wouldn’t say it, don’t send it" ("Jeśli nie powiedziałbyś tego, nie wysyłaj wiadomości"), które może pomóc młodym ludziom w zrozumieniu tego, że złe słowo, czy powiedziane, czy napisane, ma identyczną siłę odziaływania.
Spot zrealizowany został na zlecenie fundacji Kidscape.
Anna Cieciera
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju