Któryś z bohaterów spotu z pewnością jest autorem ostatniego przeczytanego przez kolegę smsa.
Nastolatki czytają z telefonów komórkowych zdania o zatrważającej treści. Jedne mają za zadanie zastraszyć, inne poniżyć – przykładem może być wiadomość „Nikt Cię nie lubi. Nawet Twoja mama”, czy też „Zjedz to i umrzyj” z załączonym zdjęciem odchodów.
Czytającym nie należy się jednak współczucie, ponieważ to oni są autorami tekstów. Odbiorca wiadomości nie jest widoczny dla oka widza, zobaczyć może jedynie jego grób, gdy na końcu klipu oglądający dowiaduje się, że prześladowana osoba popełniła samobójstwo. Kampania poświęcona jest problemowi cyberprzemocy wśród młodzieży, a więc m.in. obraźliwych smsów czy wiadomości na czatach. Na koniec spotu podana została informacja o tym, że aż 69% młodych ludzi doświadcza cybernękania zanim osiąga 18 lat, a corocznie od 10 do 14 nastolatków popełnia samobójstwo z tego powodu.
Projekt funkcjonuje pod hasłem "If you wouldn’t say it, don’t send it" ("Jeśli nie powiedziałbyś tego, nie wysyłaj wiadomości"), które może pomóc młodym ludziom w zrozumieniu tego, że złe słowo, czy powiedziane, czy napisane, ma identyczną siłę odziaływania.
Spot zrealizowany został na zlecenie fundacji Kidscape.
Anna Cieciera
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.10.2024
Pomarańcza
-
02.10.2024
Świat oczami niepiśmiennych
-
01.10.2024
Same nie znikną
-
30.09.2024
Książka jest znacznie lepsza
-
29.09.2024
…z wyjątkiem uważnego kierowcy
-
29.09.2024
Inne na zewnątrz, inne w środku