Chińskie pałeczki to codzienność dla milionów ludzi, podobnie jak łamanie praw człowieka. Bezpodstawne aresztowania, nieustanna inwigilacja, cenzura prasy i internetu, prześladowania – w Chinach to dzień powszedni. Mimo zapisów w konstytucji, gwarantujących obywatelom podstawowe prawa, takie jak wolność słowa, prawo do sprawiedliwego procesu i wolność wyznania, liczba więźniów politycznych w tym kraju wciąż rośnie.
Aby napiętnować skandaliczne praktyki chińskiego rządu dopuszczające łamanie praw człowieka, torturowanie więźniów i ich egzekucje, agencja Saatchi&Saatchi z Nowego Jorku przygotowała na zlecenie Amnesty International oryginalną kampanię ambientową.
Za nośnik informacji posłużyły pałeczki, nieodłącznie kojarzone z chińską kuchnią, które po wyjęciu z papieru okazują się parą ołówków. Opakowanie pałeczek zawiera prostą instrukcję: "1. Tuck under thumb and hold tightly. 2. Write the Chinese government to help end torture. 3. Don’t let human rights violations by the Chinese government give China a bad name. 4. Take further action at amnesty.org/China" ("1. Złap je kciukiem i mocno przytrzymaj 2. Napisz do chińskiego rządu, by pomógł zakończyć tortury. 3. Nie pozwól, by łamanie praw człowieka przez chiński rząd okryło ten kraj złą sławą 4.Podejmij dalsze działanie na amnesty.org/China").
Mogłoby się wydawać, że wykorzystanie w kampanii ołówka – standardowego gadżetu reklamowego – nie jest pomysłem innowacyjnym. Jednak połączenie go ze sztućcami używanymi przez ponad 2 miliardy ludzi, pozwoliło w łatwy sposób dotrzeć do ogromnej ilości odbiorców i dać im jasne wskazówki, jak mogą pomóc.
P.Cieślikiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem