logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  24.12.2012

Ołówek jak miecz



Naostrzony ołówek został w tej kampanii narzędziem walki w obronie uciśnionych i  pokrzywdzonych – dosłownie i w przenośni. Ołówek wskazuje na przyczyny podjęcia kampanii, odsłaniając na swojej oprawie obrazy przemocy i niesprawiedliwości. Przedstawione wydarzenia stanowią impuls, aby chwycić w dłoń przybory i napisać list w ramach Międzynarodowego Maratonu Pisania Listów.

Za pomocą wyrazistej oraz koncepcyjnie interesującej kreacji Amnesty International (AI) zachęca do wzięcia udziału w Międzynarodowym Maratonie Pisania Listów. Ostry ołówek stanowi odniesienie do wewnętrznej gotowości przeciwstawienia się niesprawiedliwości oraz – niczym miecz – jest narzędziem walki z nią.

W tym roku odbywa się już trzynasta edycja tej akcji, podczas której w ciągu 24 godzin są pisane listy w obronie osób, których prawa zostały złamane, w szczególności więźniów sumienia – osób uwięzionych z przyczyn politycznych, ze względu na swoje poglądy czy kolor skóry. Maraton potwierdza, że słowem można skutecznie walczyć w słusznej sprawie. Amnesty International zdołała dotychczas uwolnić dzięki niemu ponad 16 tysięcy osób lub poprawić innym ludziom warunki przebywania w więzieniu, ponieważ ich władze widzą, że nie są to osoby anonimowe, ale znane opinii publicznej –mówiła rzeczniczka prasowa AI Warszawa Joanna Hetnarowicz.

Maraton odbywa się co roku z okazji Międzynarodowego Dnia Człowieka obchodzonego 10 grudnia. Ciekawostką może być fakt, że pomysł takiej akcji powstał w warszawskiej grupie Amnesty International. Z biegiem czasu zyskał rangę międzynarodową i jest obecnie organizowany nawet w Nowej Zelandii i na Bermudach.

Ewa Witkowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 14.02.2023

    Walentynki — Święto Zrywania


  • 14.02.2023

    Walentynkowo o donacji


  • 13.02.2023

    Wracają. Zawsze wracają


  • 01.02.2023

    Chcesz przestać, a nie możesz


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek