Butelka niemowlaka napełnia się białym mlekiem, wypływającym z zardzewiałej puszki po farbie, a apetycznie wyglądający sok warzywny, podawany jest dziecku wraz z dawką ołowiu, przez co staje się równie zabójczy jak farba przemysłowa.
Kampania „Lead free Kids”(„Uwolnić dzieci od ołowiu”) prowadzona w kwietniu br. przez The Coalition to End Childhood Lead Poisoning (Koalicję na rzecz Obrony Dzieci Przed Zatruciami Ołowiem) (wraz z Agencją Ochrony Środowiska USA, Departamentem Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast USA) miała uświadomić rodzicom, jak wielkie zagrożenie czyha na ich dzieci w ich własnych domach, zwłaszcza jeśli były one wybudowane przed 1978 rokiem. Stare okna, drzwi i ściany pokryte farbą przemysłową, zostawiają na dotykającym je dziecku warstwę ołowiu, akumulującą się na dłoniach, stopach, palcach i ubraniach, w wyniku czego metal przenika do organizmu dziecka, niosąc za sobą poważne konsekwencje zdrowotne. Statystyki podane na reklamach są niepokojące, choćby ta: „Lead paint poisoning affects over one million children today.” („Dotychczas ponad milion dzieci zatruło się ołowiem zawartym w farbie”).
Kampanię przygotowała agencja Merkley+Partners.
M. Prządka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
25.09.2024
Pomarańcza