logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Olewczy stosunek
06.11.2011
Tematy: Kampanie, Izrael, Walka z wykluczeniem społecznym

Olewczy stosunek



Parkowanie na „kopercie” jest jak nasiusianie na osobę niepełnosprawną. Nawet nagląca potrzeba fizjologiczna nie usprawiedliwia opróżniania pęcherza w miejscu publicznym. Pewne zachowania po prostu nie mieszczą się w granicach tolerancji.

W listopadzie ub.r., na izraelskich parkingach pojawił się nowy znak drogowy. Granatowa tablica informacyjna ustawiona przed tzw. kopertą zawierała modyfikację powszechnie stosowanego symbolu osoby niepełnosprawnej. Na granatowym tle obok postaci na wózku widnieje symbol człowieka oddającego mocz na inwalidę. Przekaz jest oczywisty: kierowca parkujący bez uprawnienia na miejscu postojowym dla niepełnosprawnych wykazuje się conajmniej brakiem szacunku, choć wypadałoby to ująć mocniej. Motywowany własną wygodą, podważa prawo do udogodnień przyznane ludziom zmagającym się z cierpieniem i trudnościami w poruszaniu się.
 
Kampanię “Don’t pee on our rights” ("Nie sikaj na nasze prawa") realizowała organizacja Access Izrael, działająca na rzecz znoszenia barier dla osób niepełnosprawnych w miejscach publicznych. Akcji towarzyszyło wyraziste hasło: „It’s easy to park in a handicap spot, but do try to resist the urge” ("Łatwo jest zaparkować na miejscu dla inwalidów, ale spróbuj powstrzymać potrzebę").
M. Dembińska



Nazwa kampanii:
Don’t pee on our rights
Czas:
2011.11.1 - 2011.11.30
Nadawca:
Access Israel
Media:
Ambient, plakaty, prasa
Wykonawca:
Publicis Geller Nessis
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Don’t pee on our rights (Nie sikaj na nasze prawa);





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek