T-Mobile Polska, Radisson Blu Hotel Kraków, Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy, Transition Technologies, DB Schenker Logistics, Bayer i Piekarnia RYNEK to tegoroczni laureaci Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”. Nagrody przyznano 26 maja br. podczas Gali Finałowej w Warszawie.
W kategorii Projekt społeczny – duża firma nagrodę, dzięki głosowaniu internautów, otrzymała T-Mobile Polska S.A., m.in. za akcję”Pomoc mierzona kilometrami” – program CSR, w którym aktywni fizycznie i korzystający ze smartfonów mogą wesprzeć niepełnosprawne ruchowo dzieci. Podczas pierwszej edycji akcji, dzięki zaangażowaniu ludzi, którzy wspólnie pokonali 40 milionów kilometrów, firma przekazała na rehabilitację i protezy dla podopiecznych fundacji TVN „Nie jesteś sam” milion złotych. Jako Projekt społeczny – średnia firma internauci wybrali Radisson Blu Hotel Kraków (UBM – HPG Sp. z o. o.). Hotel od początku swojego istnienia angażuje się w akcje społeczne. Jedną ze wspieranych instytucji jest Dom Małego Dziecka im. Jana Brzechwy w Krakowie, związany z Fundacją dla Dzieci „Uśmiech Dziecka”. Z kolei Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy (DTBJ) angażuje się społecznie wspierając Stowarzyszenie Gwara Warszawska w organizacji plenerowego „Kina pod Minogą”, warsztatów gwary warszawskiej, koncertów kapeli podwórkowej i przedstawień teatralnych. Za to m.in. internauci nagrodzili firmę w kategorii Projekt społeczny – mała firma.
Głosujący przez internet wybrali również zwycięzcę w kategorii Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu. Laureatem została polska firma Transition Technologies S.A. Jednym z projektów rozwijanych w ramach CSR jest „Seeing Assistant” skierowany do osób niewidomych i słabowidzących. Aktualnie jest to pakiet 6 aplikacji dostępnych na całym świecie i działających na urządzeniach mobilnych firmy Apple. Ich użycie pozwala przezwyciężać problemy osób z poważnymi dysfunkcjami narządu wzroku. Ostatnim laureatem wybranym przez internautów jest DB SchenkerLogistics, zwycięzca w kategorii Wolontariat pracowniczy. Firma prowadzi program wolontariatu pracowniczego „Czas Pomagania w DB SchenkerLogistics”, który ma inspirować pracowników i partnerów biznesowych do działania na rzecz lokalnych społeczności. Co roku odbywają się dwie edycje programu – „Zielony Czas Pomagania” w okresie wiosenno-letnim i „Świąteczny Czas Pomagania” w okresie bożonarodzeniowym.
W dwóch pozostałych kategoriach zwycięzców wybrała Kapituła Konkursu. Za Strategię społecznego zaangażowania tytuł „Dobroczyńca Roku 2015” otrzymał Bayer Sp. z o.o. Firma prowadzi program popularyzacji nauki Making Science MakeSense. Jego elementem jest m.in. „Salon multimedialny BayLab”, w którym organizowane są spotkania popularyzujące naukę, m.in. w formule warsztatów dla szkół. W 2014 program rozszerzono familijne spotkania – „Naukowe Czwartki”. Wśród tematów spotkań są m.in. profilaktyka chorób układu krążenia, profilaktyka okulistyczna, a także zajęcia dotyczące roślin uprawnych, witamin oraz zdrowia zwierząt domowych. Dotychczas w spotkaniach udział wzięło 3 500 uczestników. Udział w zajęciach jest bezpłatny. W kategorii Zaangażowanie lokalne Kapituła nagrodziła Piekarnię RYNEK. Firma razem z Żywiecką Fundacją Rozwoju stworzyła projekt „Bułka z pasją”. Pod tą nazwą w sieci sklepów piekarni i współpracujących z piekarnią sprzedawana jest codziennie bułka, z której zysk ze sprzedaży przekazywany jest na rzecz Funduszu Stypendialnego wspierającego rozwój pasji mieszkańców Żywiecczyzny.
Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” prowadzony jest od 18 lat. Jak mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce: Konkurs stoi na progu dojrzałości. Większą dojrzałością wykazują się także firmy biorące udział w Konkursie, prezentując coraz bardziej przemyślane, rozważne, systematyczne działania społecznie zaangażowane. W tym roku szczególnie bliskie są nam małe firmy, gdyż po raz pierwszy wyodrębniliśmy dla nich osobną kategorię. To właśnie firmy z sektora MŚP są największym pracodawcą w Polsce i dlatego tak ważna jest ich rola w społeczeństwie.
Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor – firma EY. Partnerem merytorycznym Konkursu i opiekunem kategorii „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu” jest firma Orange. Partnerem technologicznym Konkursu jest Code&Pepper. Konkurs organizowany pod patronatem PARP.
Więcej o konkursie w raporcie do pobrania na www.dobroczyncaroku.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS