logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Odpowiedzialna reklama
18.03.2020
Tematy: Opinie, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie

Odpowiedzialna reklama



Koronawirus zmienił nasze życie, a więc powinien zmienić także reklamy. Ludzie myślą dziś zupełnie inaczej i o czymś zupełnie innym, niż jeszcze dwa tygodnie temu. Mówiąc do grupy docelowej, musimy uwzględnić, że z dnia na dzień otaczająca nas rzeczywistość całkowicie się zmieniła.

Włączam laptopa i telewizor, i widzę, że tak się nie dzieje. Kiedy na przykład firmy chcą pokazać, że ich zespół stawia czoło wyzwaniu – pokazują cały zespół razem. W normalnym czasie taki pokaz jedności byłby silnym komunikatem. Ale dziś? Pod małymi sklepikami w całym kraju ludzie stoją w kolejkach oddaleni od siebie przynajmniej o metr. Na wielu witrynach widać informację, ile osób jednocześnie może przebywać w środku. Jak tacy odbiorcy zareagują na widok zwartego szeregu pracowników w spocie?

Po pierwsze, odpowiedzialność. Każdy komunikat trzeba dzisiaj zweryfikować pod kątem zaleceń epidemiologów. Inaczej narazimy się na krytykę albo lekceważenie.

Po drugie, odpowiedzialność. Ludzie są zmęczeni poszukiwaniem makaronu, mąki, drożdży, czy papieru toaletowego. Dla niektórych sprzedawców to znakomita szansa rynkowa. Ale dla klientów te dni to ogromny ciężar i stres. Nie warto się z tym kojarzyć, nie warto pokazywać, że na tym zarabiamy. Odpowiedzialne firmy pomagają społeczeństwu w trudnym momencie, zamykają arkusze ze słupkami sprzedaży i zakasują rękawy. Bezpieczeństwo liczy się bardziej niż marża.

Po trzecie, odpowiedzialność. Sytuacja zmienia się dynamicznie. Mam na myśli sytuację epidemiologiczną i wskazówki dla obywateli. Ale myślę także o percepcji naszych grup docelowych. Spoty sprzed tygodnia są dziś nieaktualne. A dzisiejsze mają datę ważności krótszą niż ekologiczne mleko. Real time marketing niedawno był atutem sprawnych social media managerów. Dzisiaj myślenie w czasie rzeczywistym to obowiązek wszystkich twórców reklam.

Wystarczy rzucić okiem na Facebooka, czy Instagrama, by szybko się przekonać, jaki typ przekazu budzi obecnie największy entuzjazm i szacunek. Włosi na balkonach, ułatwiający sobie czas kwarantanny wspólnym śpiewaniem, Arnold „Terminator” Schwarzenegger zachęcający do siedzenia w domu, darmowe wykłady MIT, muzea otwierające swoje zbiory do zwiedzania on-line, proste domowe eksperymenty dla dzieci Wiktora Niedzickiego, restauracje i pizzerie wysyłające darmowe posiłki przepracowanym pracownikom szpitali, premier Norwegii telekonferująca z dziećmi. Takich emocji i takiego wsparcia ludzie teraz oczekują.

Paweł Prochenko, Fabryka Komunikacji Społecznej.

Więcej informacji na temat eksperta znajduje się TUTAJ.

Paweł Prochenko Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie COVID19 Coronavirus pandemia epidemia COVID-19 SARS-CoV-2 #KampanieWirusowe #ProgramAntywirusowy







06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek