logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Odchody na parkiecie
06.10.2010
Tematy: Kampanie, Włochy, Ekologia i środowisko

Odchody na parkiecie



Psie odchody na podłodze w mieszkaniu z pewnością nie spotkałyby się z entuzjazmem lokatorów, dlaczego zatem nie przeszkadzają nikomu na ulicach miasta? Na chodnikach we włoskiej miejscowości Scaldasole pojawiły się płyty z parkietowych klepek z umieszczonymi na nich atrapami psich kup.

Kampania pod dosadnym tytułem „Dog poo” („Psie g****”) odwołuje się do poczucia estetyki mieszkańców. Nadawcy zwracają uwagę na to, że ludzie nie lubią żyć w brudzie, dlatego dbają o swoje mieszkania, aby było w nich czysto i przyjemnie. Parkiet na chodniku sugeruje, że miasto to większa wersja domu rodzinnego. Przebywa w nim wiele osób, którym powinno zależeć na tym, aby było ono zadbane i przede wszystkim pozbawione brudu. Pozostawić kupę po swoim ulubieńcu to tak, jakby pozwolić psu na zrobienie jej na środku pokoju i pozostawić pomieszczenie w takim stanie. Obraz ten ma skłonić do refleksji i pytania, czy taka sytuacja byłaby tolerowana w domu.

Utrzymywanie czystości w mieście jest istotne także ze względów sanitarnych. Odchody stają się często siedliskiem much lub innych organizmów, które mogą roznosić szkodliwe bakterie.

Scaldasole to włoska miejscowość położona w prowincji Pawia. Ze względu na rozmiary (zamieszkane jest przez mniej niż 1000 osób) metafora miasta jako domu wydaje się szczególnie trafna.
A.Koim



Nazwa kampanii:
Dog poo
Czas:
2010.10.1 - 2010.10.10
Nadawca:
Urząd Miasta Scaldasole
Media:
Ambient
Wykonawca:
Wunderman/Y&R Brands
Adresaci:
Mieszkańcy Scaldasole
Hasło kampani:
Your town is your home. Keep it tidy (Twoje miasto jest Twoim domem. Utrzymuj je w czystości)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek