logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Od pełnej głowy do pełnej uwagi
06.02.2011
Tematy: Kreacje / printy

Od pełnej głowy do pełnej uwagi



Wieloma rzeczami można mieć napełnioną głowę – rodziną, pracą, zobowiązaniami. Współczesne tempo życia sprawia, że wszystkie te rzeczy opanowują umysł człowieka do tego stopnia, że przestaje on dostrzegać sam siebie.

Przypominają o tym kreacje wykonane przez agencję KesselsKramer na potrzeby kampanii „Manage your stress” („Panuj nad swoim stresem”) przeprowadzonej przez brytyjską Mental Health Foundation. Reklamy przedstawiają trzy osoby, które zamiast głowy mają osadzone na szyi ogromne kule. Pierwsza wypełniona jest twarzami dziecięcych lalek, druga – myszkami komputerowymi oraz telefonami, trzecia – kopertami z pieczątkami: „pilne”, „wezwanie do zapłaty” itd. Plakatom towarzyszą hasła: „What’s playing on your mind?” („Co gra w Twojej głowie?”) „Manage your stress with mindfulness” („Panuj świadomie Twoim stresem”). Słowem-kluczem kampanii jest „Mindfulness…”, które można przetłumaczyć jako uważność, świadomość. Autorzy kampanii określają je jako sposób skupiania swojej uwagi na chwili obecnej poprzez medytację, ćwiczenie odpowiedniego oddechu czy jogę. Według fundacji jest to najlepsza metoda radzenia sobie ze stresem, gdyż pozwala człowiekowi na wgląd w emocje, które nim targają. Przez to można zmienić swoje położenie – z osoby, której życiem rządzą emocje, stać się kimś, kto świadomie nad nimi panuje. Dzięki temu możliwa jest także poprawa koncentracji i zaprowadzenie zmian na lepsze w relacjach z innymi ludźmi.

Członkowie organizacji mocno podkreślają wagę stresu w ludzkim życiu. O ile umiarkowana dawka stresu jest motywująca do podejmowania różnego rodzaju wyzwań i rozwoju osobistego, o tyle długotrwały i silny stres powoduje bardzo poważne konsekwencje w fizycznej i psychicznej kondycji człowieka. Około 75% chorób brytyjskiego społeczeństwa ma związek z przeżywanym stresem. Jego objawami są m.in.: rozdrażnienie, brak apetytu, kłopoty ze snem, duszności czy bóle w klatce piersiowej. Zaś jego skutkiem jest zwiększone ryzyko zachorowania na depresję, nadciśnienie, choroby serca i inne dolegliwości.

Według danych organizacji największymi przyczynami długotrwałego stresu wśród Brytyjczyków są: żałoba, rozwody i praca.
A. Koim








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 14.04.2025Kreacje / printy

    Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów

  • 28.03.2025Kreacje / printy

    Strzelanina

  • 26.03.2025Kreacje / printy

    Znikający świergot

  • 24.03.2025Kreacje / printy

    Konkretna ochrona

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek