Próba odpowiedzi na proste pytanie może skończyć się śmiercią. Zwłaszcza w czasie jazdy samochodem.
Odpowiedzialna za przygotowanie kampanii „Problemsh” agencja Cordovan Communication z Gothenburga, stawia na minimalizm i prostotę przekazu. Na białym tle pojawiają się teksty banalnych wiadomości tekstowych „Could you fill up the car, I need it tonight.” („Czy możesz napełnić bak, potrzebuję samochodu wieczorem”), „When will you be home?” („Kiedy będziesz w domu?”),”Do you have time to pick up kids from daycare?” („Możesz odebrać dzieci z przedszkola?”). Towarzyszą im wpisane w kształt butelki odpowiedzi zawierające śmieszne błędy ortograficzne jak „No problemsh” zamiast „No problem” („Nie ma problemu”) popełniane zazwyczaj, gdy ktoś pisze smsy w pośpiechu. Każdą z kreacji uzupełnia komentarz: „Text messaging while driving is equal to a blood alcohol content of 0.15 percent.” („SMS-owanie w czasie jazdy ma taki sam wpływ na kierowcę jak 0,15 promila alkoholu”).
Kampania jest skierowana jest do kierowców, którzy bagatelizują niebezpieczeństwo wynikające z używania telefonów komórkowych w czasie jazdy. Jej nadawcą jest szwedzka Narodowa Organizacja Wspierania Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NTF).
Statystyki policyjne i badania naukowe pokazują, że wysyłanie sms-ów znacznie utrudnia utrzymanie kontroli na prędkością samochodu i wydatnie zmniejsza tempo reakcji będąc częstą przyczyną kolizji drogowych.
K. Stawińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy