logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Oczy_rzeczywistości, czyli o stereotypach dotyczących niepełnosprawnych kobiet
02.12.2020
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Polska, Edukacja, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą

Oczy_rzeczywistości, czyli o stereotypach dotyczących niepełnosprawnych kobiet



Spot Oczy rzeczywistości został  zrealizowany z okazji II Poznańskiego Tygodnia Tolerancji.

Film traktuje o dyskryminujących stereotypach dotyczących kobiet z różnym stopniem niepełnosprawności ruchowej. Jest on wynikiem rozmów, w którym każda z uczestniczek podzieliła się swoją historią i doświadczeniem, ukazując siebie taką, jaką uważała za stosowne. Tematyką spotu są kwestie, które – często pomijane w przestrzeni publicznej – okazują się kluczowe w godnym traktowaniu, poszanowaniu wolności, zachowaniu podmiotowości i samostanowieniu. Przemoc nie zawsze zostawia ślady i sprawia ból fizyczny. Bardzo często jest nieoczywista i motywowana uprzedzeniami, którymi kierujemy się wobec drugiego człowieka, tylko dlatego, że go nie znamy i nie rozumiemy.

Stosowanie krzywdzących stereotypów pozostawia rany często dużo głębsze i ciężej gojące się niż zadrapania, czy złamania. Warto pamiętać, że często sam sposób postrzegania drugiego człowieka może zwrócić mu podmiotowość i pole do autonomicznego wyrażania poglądów.

W filmie Oczy rzeczywistości wystąpiły i pomogły merytorycznie: Joanna Kropidło, Aleksandra Molis, Aleksandra Majer i Anna Rutz. Realizacja: Olga Beyga, pomoc merytoryczna i techniczna: Katarzyna Pierzyna, pomoc techniczna: Jakub Czech. Projekt został dofinansowany z budżetu Miasta Poznania.

Więcej informacji na temat II Poznańskiego Tygodnia Tolerancji znajduje się TUTAJ.

niepełnosprawni edukacja niepełnosprawność walka z przemocą film kobiety Równouprawnienie i tolerancja Oczy rzeczywistości II Poznański Tydzień Tolerancji


Nazwa kampanii:
Oczy rzeczywistości
Nadawca:
Kolektyw Nurkowy Bojka i Stowarzyszenie Lepszy Świat
Media:
film
Wykonawca:
Olga Beyga, przy wsparciu Katarzyny Pierzyny i Jakuba Czecha





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek