Pod wpływem globalnego ocieplenia chińska flaga zmienia się w bezkresną, czerwoną pustynię. Na amerykańskim sztandarze zniszczenie sieje woda, a na brazylijskim – susza. Trzy kreacje, w których obraz ponurych skutków globalnego ocieplenia wkomponowano we flagi największych państw świata, zostały wykonane przez agencję Young & Rubicam na zlecenie dziennika O Estado de Sao Paulo.
Kreacje opatrzono hasłem: „Global warming: who will be here to see the consequences?“ („Globalne ocieplenie: kto tu zostanie, aby zobaczyć jego skutki?“).
Umieszczone w gazecie ilustracje miały zainspirować czytelników do przemyślenia problemu globalnego ocieplenia. Wykorzystanie motywu flagi ma na celu zwrócenie uwagi na rolę, jaką działania i decyzje rządów poszczególnych państw odgrywają w przeciwdziałaniu negatywnym zmianom zachodzącym w środowisku naturalnym.
K. Kondracka
——————————————————————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
Globalne ocieplenie to bardzo często poruszany problem. Agencja Young&Rubicam zaskakuje kreatywnym rozwiązaniem tego zagadnienia.
Kreacja to 3 fotomontaże, które swoim przedstawieniem kierują nie tylko uwagę na kwestię ocieplenia klimatu, ale też na to, kto za tym stoi.
Obraz stanowią fotograficznie opracowane skutki globalnego ocieplenia błyskotliwie wkomponowane w wybrane flagi państwowe. Plakaty cechuje żywy kolor.
Podwójne przesłanie ma także typografia, ustawiona w prawym dolnym rogu rogu – przypomina rozkładówkę z popularnych dzienników. Użyte zostały dwa kroje: szeryfowy i bezszeryfowy.
Wszystko jest profesjonalnie przemyślane. Całość przyciąga uwagę nie tylko konceptem, ale i wykonaniem z dbałością o najmniejszy szczegół.
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy