Trypofobia to lęk, niepokój i wstręt wywoływany przez skupiska małych dziurek lub otworów. Nazwa pochodzi od greckich słów trypo (otwór) i phobos (lęk). To jedna z najpopularniejszych fobii, szacuje się, że dotyka aż 15% populacji. Co wywołuje trypofobię? Na przykład widok plastra miodu, gąbki morskiej, czy skupiska owadzich dziur. Albo garści plastikowych słomek do napojów.
Kampania Oceany z trypofobią (Oceans with trypophobia) organizacji Colectivo Los Cabos to ciekawy przykład kampanii, której celem jest wywołanie w odbiorcach negatywnego efektu wizualnego i emocjonalnego. Do stworzenia trzech grafik, zatytułowanych Konik morski (Seahorse), Delfin (Dolphin) i Krewetka (Shrimp) wykorzystano wzory wykonane z plastikowych rurek, które mogą wywołać u widza trypofobię. Twórcy kampanii chcieli, by osoby, które czują na ich widok silny dyskomfort, skojarzyły je ze szkodami, jakie plastikowe słomki wyrządzają organizmom morskim, zabijając tysiące każdego dnia.



txt: Dorota Chrobak
zobacz także
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz
-
21.10.2025Kreacje / printy
Żeby tylko nie przegrali…
