logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Hongkong, Prawa człowieka
   ──────  15.12.2008

Ocalić ciasteczka



Ciasteczka mogą wywołać zarówno chęć ich zjedzenia, jak i ocalenia. Na ratowaniu od śmierci biszkoptowych wisielców, polegała akcja ambientowa przeprowadzona w celu upamiętnienia Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka, obchodzonego corocznie 10 grudnia. Kampania Amnesty International zrealizowana w Hongkongu nakłaniała do sprzeciwu wobec kary śmierci.

Podczas tego dnia w różnych częściach miasta na sznurkach rozwieszone zostały małe herbatniki w kształcie ludzików – sznur opleciony był wokół ich szyi. Przechodnie, wśród których „ciasteczkowi wisielce” wzbudzali uśmiech, mogli odwiązać sznurek i ocalić „skazańca” po przekazaniu środków finansowych na rzecz Amnesty International. Zainteresowanie pomysłem było na tyle duże, że po 3 godzinach tego ulicznego projektu wszyscy „wisielcy” zostali uratowani. Do każdego z ciasteczek dołączona była mini książeczka zatytułowana „Czy tego sznura można użyć tylko w jednym celu?” oraz opatrzona zabawnymi rysunkami, stanowiącymi propozycje innego wykorzystania liny. Na ostatniej ze stron umieszczone zostało główne przesłanie ambientu: „Uwolnij więźnia i popieraj zniesienie kary śmierci”.

Chiny są jednym z krajów, w którym na oczach całego świata od dziesiątek lat permanentnie łamane są prawa człowieka. W roku 2006 wykonano około 1 tysiąca egzekucji oraz wydano 3 tysiące wyroków kary śmierci. Choć tego typu praktyki są od kilku lat stopniowe ograniczane, wciąż istnieje lista 68 przestępstw, implikujących wydanie tego wyroku. Akcja, zorganizowana w Hongkongu miała na celu pokazanie, jak wielki wysiłek musi jeszcze zostać poczyniony, by prawa człowieka przestały być łamane – nie tylko w Chinach, ale także we wszystkich regionach świata.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Hangman Cookie
Czas:
2008.12.10 - 2008.12.10
Tematy:
Prawa człowieka
Kraje:
Hongkong
Nadawca:
Amnesty International
Media:
Ambient
Wykonawca:
Grey
Adresaci:
Obywatele Hongkongu
Hasło kampani:
Unfasten the prisoner and support abolishing the death penalty (Uwolnij więźnia i popieraj zniesienie kary śmierci), Is there only one use for this rope? (Czy tego sznura można użyć tylko w jednym celu?)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek