logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy, Akcje, Kampanie, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Pomoc społeczna, Wolontariat, Organizacje pozarządowe / NGO
   ──────  23.11.2022

„Obietnica Yulii” – najnowsza kampania Fundacji PCPM



Od początku wojny do Polski trafiły miliony uchodźców. Polskie społeczeństwo wykazało niezwykłą solidarność i otwartość, przyjmując przyjeżdżających pod własny dach, zapewniając im schronienie i poczucie bezpieczeństwa. W ostatnim czasie jednak zaczęło pojawiać się coraz więcej głosów obojętności wobec uciekających przed wojną.

Agencja Grey Group Poland oraz Fundacja PCPM stworzyły kampanię, która ma na celu pokazać, że wojna za wschodnią granicą wciąż trwa, na miasta spadają rakiety, a miliony Ukraińców z dnia na dzień tracą swoje domy i rozstają się z bliskimi.

Kampania pokazuje sytuację w Ukrainie z perspektywy kilkuletniej Yulii, która mimo młodego wieku, doświadczyła już wiele. Po wybuchu wojny dziewczynka musiała opuścić swój dom, rozstać się z tatą i wyjechać do Polski. Yulia zaczęła chodzić do szkoły, coraz lepiej mówić po polsku, a nawet zaprzyjaźniła się z rówieśnikami. Niemniej jednak jej życie wciąż jest pełne tęsknoty i strachu o tatę. Właśnie zaczął się 9 miesiąc wojny. Yulia podczas przejmującej rozmowy z tatą obiecuje mu, że będzie starać się uczyć, rozwijać i cieszyć się dalej swoim życiem. W tym momencie rozmowa zostaje nagle przerwana.

Kampania przypomina, jak trudne czasy przeżywają dziś miliony uchodźców i jak bardzo potrzebują pomocy. Jak na przykład Yulia, która aby spełnić swoją obietnicę, potrzebuje naszego wsparcia. – mówi Maciej Krawczyk, Head of Experience w agencji Grey.

Taką niezbędną pomoc codziennie niesie uchodźcom Fundacja Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej. Dzięki zbiórce zorganizowanej tuż po wybuchu wojny pcpm.org.pl/ukraina, Fundacja nieustannie wspiera ukraińskie dzieci i ich rodziny. Organizacja prowadzi m.in. program zatrudniania w polskich szkołach pedagogów z Ukrainy. Dzięki temu dostają oni tak ważną dla nich dzisiaj pracę, a dzieci jak Yulia otrzymują ogromne wsparcie w edukacji i socjalizacji. Od miesięcy program zapewnia zatrudnienie dla ukraińskich tłumaczy, psychologów i logopedów. Fundacja wspiera także osoby z niepełnosprawnością i ich rodziny, osoby starsze i samotne. Dodatkowo w Centrum Edukacji i Kreatywności została stworzona specjalna przestrzeń dla kobiet, które musiały całkowicie zmienić swoje życie, wyjechać i zacząć samotnie zajmować się wychowaniem dzieci w obcym dla nich kraju. Od pierwszego dnia wojny, Fundacja dostarcza Ukrainie pomoc humanitarna – czyli leki, żywność, produkty higieniczne. Teraz, gdy zbliża się zima, a potrzeb jest coraz więcej Fundacja zaczyna jeszcze intensywniej działać w samej Ukrainie.

Na przykładzie tej krótkiej opowieści o Yulii, chcemy przypomnieć, że każdego dnia pada wiele podobnych obietnic, dziesiątki tysięcy dzieci i ich rodzin potrzebują wsparcia, a wraz z zimą i kolejnymi atakami tych potrzeb przybywa – komentuje Wojtek Wilk, Prezes Fundacji PCPM. – Dlatego warto pamiętać, że każdy z nas może pomóc i że liczy się każda wpłata.

Za ideę kreatywną i realizację kampanii odpowiada agencja Grey Group Poland. Spot został wyprodukowany przez studio Film Produkcja. Reżyserem filmu z udziałem małej Yulii jest Tomasz Knittel, operatorem Mateusz Dziekoński, autorem zdjęć na potrzeby kampanii – Karol Grygoruk.

NGO   |  zbiórka   |  Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie   |  wojna   |  wolontariat   |  pomoc społeczna   |  Ukraina   |  pomoc humanitarna   | 


Nazwa kampanii:
Obietnica Yulii
Czas:
2022.11.15
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Pomoc społeczna, Wolontariat, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej
Media:
film
Wykonawca:
Grey Group Poland





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek