logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  15.10.2014

O trendach CSR i dialogu na Anty-Konferencji



Po raz drugi Forum Odpowiedzialnego Biznesu zorganizowało Anty-Konferencję CSR, która odbyła się 15 października br. w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich w Warszawie. Wśród uczestników znaleźli się menedżerki i menedżerowie zaangażowani w temat społecznej odpowiedzialności biznesu, interesariusze firm, właściciele i osoby zarządzające małymi i średnimi przedsiębiorstwami. W sumie w wydarzeniu wzięło udział 130 osób.

Uczestnicy spotkali się przy stolikach tematycznych. Każdej dyskusji towarzyszył moderator/ka oraz ryśliciel – myśliciel wizualny, który za pomocą notatek rysunkowych, tzw. sketchnotingu, podsumowywał dyskusje uczestniczek i uczestników. Przedmiotem rozmów były: innowacje społeczne, angażowanie interesariuszy, zrównoważone miasta, łańcuch dostaw, ekologia przyszłości, mierzenie efektywności CSR, budowanie partnerstw, pracownicy i trendy CSR. 

Laura Bergedieck, Head of Government Affairs and Disclosures na Europę w Carbon Disclosure Project (CDP) opowiedziała, jakie znaczenie dla zrównoważonego rozwoju i środowiska biznesowego mają strategie klimatyczne oraz jakie konkretne korzyści daje raportowanie środowiskowe. Raportowanie informacji o emisji CO2 jest istotne dla inwestorów, którzy postrzegają firmy dbające o swój wpływ na środowisko jako lepszą, długoterminową inwestycję. Według naszego doświadczenia firmy wahają się rozpocząć raportowanie i postawić na transparentność. W Polsce 80% firm nie raportuje żadnych informacji o swoim śladzie węglowym, a tylko 0,2% ma jakikolwiek program czy system zarządzania związany z aspektem środowiskowym swojej działalności. Tymczasem wiele z nich robi dobre rzeczy, ale nikomu o nich nie mówi. Nawet jeśli firma nie ma jeszcze idealnych wyników, ale stara się je poprawić, a razem z nimi swoją efektywność energetyczną, reputację wśród klientów i zmniejszyć długoterminowe ryzyko działalności, taka informacja daje inwestorom i klientom zaufanie i „zielone światło” – mówiła.

Ponadto uczestnicy II Anty-Konferencji mogli się zapoznać z podręcznikiem dla firm „Dialog i budowanie relacji z interesariuszami”, który powstał dzięki współpracy oraz wymianie doświadczeń podczas cyklicznych spotkań grupy roboczej Programu Partnerstwa. Przedstawicielki i przedstawiciele firm, Partnerów Strategicznych FOB prezentowali swoje praktyki oraz dyskutowali nad różnymi aspektami dialogu społecznego i angażowania interesariuszy. Autorkom publikacji zależało, aby stała się ona inspiracją i źródłem wiedzy zarówno dla przedsiębiorstw, które rozpoczynają proces dialogu, jak również dla tych bardziej zaawansowanych. Podręcznik ma służyć przede wszystkim jako praktyczne narzędzie przejścia od etapu firmy „prowadzącej dialog” do etapu firmy „w stałym dialogu”. Wersja PDF znajduje się tutaj.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 13.05.2022

    Serhij Żadan Człowiekiem Roku 2022 „Gazety Wyborczej” 


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek