logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > O prawach człowieka na Bliskim Wschodzie
06.05.2012
Tematy: Akcje

O prawach człowieka na Bliskim Wschodzie



O prawach człowieka rozmawia się, wbrew obiegowej opinii, także na Bliskim Wschodzie. W ostatnich miesiącach potwierdziło to dziesięcioro studentów i studentek czwartego roku Wydziału Komunikacji Wizualnej ze Szkoły Architektury, Sztuki i Projektowania na American University of Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Dzięki ich zaangażowaniu i kreatywności powstało 30 plakatów, podzielonych na 10 serii, z których każda nawiązuje do wybranego artykułu Międzynarodowej Deklaracji Praw Człowieka. 

Praca przedstawiająca pantofelek, opatrzona hasłem „If the shoe fits make it your fairytale” (Jeżeli bucik pasuje, stwórz własną bajkę) nawiązuje do Artykułu nr 16, który mówi o prawie do małżeństwa.

Plakaty z pracującymi dziećmi i hasłem „Working hours that outnumber their age” (Godziny pracy, które przekraczają ich wiek) to ilustracja Artykułu nr 23 o prawie do pracy we właściwych warunkach. Aż sześć kreacji poświęcono Artykułowi nr 26 (prawo do edukacji), ich kluczowy element stanowią hasła: „ Education is not a choice” (Edukacja to nie wybór), „You deserve to be a critical thinker” (Zasługujesz by na to myśleć krytycznie), „Do you pay to breathe? Then you should not have to pay for education” (Czy płacisz za to, że oddychasz? Nie powinieneś zatem płacić za naukę), „If you can read this, why can’t others?” (Jeżeli Ty to możesz przeczytać, dlaczego nie mogą inni?), “If you can read this, teach others” (Jeżeli Ty to możesz przeczytać, naucz innych), “Some see letters, some see shapes” (Niektórzy widzą litery, inni widzą kształty).

Całą serię plakatów można obejrzeć tutaj.

Plakaty zrealizowano m.in. we współpracy z holenderską organizacją LOESJE założoną w listopadzie 1983 roku przez grupę przyjaciół. Jej celem jest pobudzanie odbiorców do refleksji i twórczego myślenia, uświadamianie im, jak mogą wpływać na swoje najbliższe otoczenie. Kolejne serie plakatów przygotowanych w ramach opisanej wyżej akcji publikowano począwszy od 28 lutego, co tydzień, na facebookowej stronie LOESJE International.
Natalia Ożegalska

 

Nazwa projektu:
Human Rights Posters by AUS students

Zasięg:
Zjednoczone Emiraty Arabskie

Autorzy:
Afra Bin Dhaher, Deema Al Mujadidi, Arwa Ramadan, Ghaya Bin Mesmar, Laila Kifayeh, Mansour Bakheet, Nour Abu Hayeh, Omar Mohamed, Rand Almaeeni i Tayma Bittard

Data:
02-04.2012








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 04.10.2025Kreacje / printy

    Miód z pól minowych

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek