W ortodoksyjnych gminach w Izraelu za wszelką cenę próbuje się utrzymać mit czystości życia społecznego. Tę zmowę milczenia ilustruje ręka zaciśnięta na gardle z kampanii prowadzonej na początku roku przez Unię Ośrodków Wsparcia dla Ofiar Przemocy Seksualnej w Izraelu. Oparto ją na haśle „Two seconds to spot are two seconds too late” („Dwie sekundy żeby zauważyć, to o dwie sekundy za późno”), apelującym o natychmiastowe reagowanie na akty przemocy wobec dzieci i podkreślającym jak ważna jest każda sekunda by pomóc poszkodowanemu. Kampania skierowana była głównie do zamkniętej społeczności ortodoksyjnych Żydów mieszkających w Izraelu.
Reklama przedstawia dwie strony przemocy – jedną jest ręka sprawcy gwałtu seksualnego na dziecku, drugą – milczenie świadków.
Pierwszym przypadkiem złamania zmowy milczenia w ortodoksyjnej społeczności żydowskiej Izraela, była sprawa Icchaka Borowskiego, którego sąd okręgowy w Tel Awiwie skazał w 2008 roku na 29 lat więzienia za 29 udowodnionych przypadków pedofilii.
Badania Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dowodzą, że przemoc seksualna ma głębokie, natychmiastowe i długotrwałe konsekwencje dla fizycznego i psychicznego zdrowia człowieka. Celem kampanii było sprzeciwienie się społecznej zgodzie na trudny byt molestowanych w ich zamkniętym środowisku, w którym przypuszczalnie spędzą całe swoje życie.
M. Prządka
—- Podobną stylistycznie kreacją posłużyła się w 2007 roku niemiecka kampania skierowana przeciwko pedofilii, oskarżana z kolei o plagiat.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy