W ortodoksyjnych gminach w Izraelu za wszelką cenę próbuje się utrzymać mit czystości życia społecznego. Tę zmowę milczenia ilustruje ręka zaciśnięta na gardle z kampanii prowadzonej na początku roku przez Unię Ośrodków Wsparcia dla Ofiar Przemocy Seksualnej w Izraelu. Oparto ją na haśle „Two seconds to spot are two seconds too late” („Dwie sekundy żeby zauważyć, to o dwie sekundy za późno”), apelującym o natychmiastowe reagowanie na akty przemocy wobec dzieci i podkreślającym jak ważna jest każda sekunda by pomóc poszkodowanemu. Kampania skierowana była głównie do zamkniętej społeczności ortodoksyjnych Żydów mieszkających w Izraelu.
Reklama przedstawia dwie strony przemocy – jedną jest ręka sprawcy gwałtu seksualnego na dziecku, drugą – milczenie świadków.
Pierwszym przypadkiem złamania zmowy milczenia w ortodoksyjnej społeczności żydowskiej Izraela, była sprawa Icchaka Borowskiego, którego sąd okręgowy w Tel Awiwie skazał w 2008 roku na 29 lat więzienia za 29 udowodnionych przypadków pedofilii.
Badania Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dowodzą, że przemoc seksualna ma głębokie, natychmiastowe i długotrwałe konsekwencje dla fizycznego i psychicznego zdrowia człowieka. Celem kampanii było sprzeciwienie się społecznej zgodzie na trudny byt molestowanych w ich zamkniętym środowisku, w którym przypuszczalnie spędzą całe swoje życie.
M. Prządka
—- Podobną stylistycznie kreacją posłużyła się w 2007 roku niemiecka kampania skierowana przeciwko pedofilii, oskarżana z kolei o plagiat.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
16.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
12.04.2024
Z dupy problem