logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > O dwie sekundy za długo
05.01.2010
Tematy: Kampanie, Izrael, Walka z przemocą

O dwie sekundy za długo



W ortodoksyjnych gminach w Izraelu za wszelką cenę próbuje się utrzymać mit czystości życia społecznego. Tę zmowę milczenia ilustruje ręka zaciśnięta na gardle z kampanii prowadzonej na początku roku przez Unię Ośrodków Wsparcia dla Ofiar Przemocy Seksualnej w Izraelu. Oparto ją na haśle „Two seconds to spot are two seconds too late” („Dwie sekundy żeby zauważyć, to o dwie sekundy za późno”), apelującym o natychmiastowe reagowanie na akty przemocy wobec dzieci i podkreślającym jak ważna jest każda sekunda by pomóc poszkodowanemu. Kampania skierowana była głównie do zamkniętej społeczności ortodoksyjnych Żydów mieszkających w Izraelu.

Reklama przedstawia dwie strony przemocy – jedną jest ręka sprawcy gwałtu seksualnego na dziecku, drugą – milczenie świadków.

Pierwszym przypadkiem złamania zmowy milczenia w ortodoksyjnej społeczności żydowskiej Izraela, była sprawa Icchaka Borowskiego, którego sąd okręgowy w Tel Awiwie skazał w 2008 roku na 29 lat więzienia za 29 udowodnionych przypadków pedofilii.

Badania Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dowodzą, że przemoc seksualna ma głębokie, natychmiastowe i długotrwałe konsekwencje dla fizycznego i psychicznego zdrowia człowieka. Celem kampanii było sprzeciwienie się społecznej zgodzie na trudny byt molestowanych w ich zamkniętym środowisku, w którym przypuszczalnie spędzą całe swoje życie.
M. Prządka

—- Podobną stylistycznie kreacją posłużyła się w 2007 roku niemiecka kampania skierowana przeciwko pedofilii, oskarżana z kolei o plagiat.



Nazwa kampanii:
Two seconds
Czas:
2010.1.1 - 2010.1.30
Nadawca:
The support centers union for victims of sexual assault in Israel (Unia Ośrodków Wsparcia dla Ofiar Przemocy Seksualnej w Izraelu)
Media:
Plakaty, prasa
Wykonawca:
Mccann Erickson (Tel Aviv)
Adresaci:
Ortodoksyjni Żydzi, osoby dorosłe, obywatele Izraela
Hasło kampani:
Two seconds to spot are two seconds too late (Dwie sekundy żeby zauważyć, to o dwie sekundy za późno)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek