Nutri-Score. Kampania dla świadomych wyborów żywieniowych
Jak pokazują badania, blisko 32% Polaków cierpi na choroby dietozależne. Szacuje się również, że niewłaściwe odżywianie powoduje aż 80 różnych chorób. Niestety, pomimo szczegółowych informacji o składzie produktów, konsumenci bardzo często nie wiedzą, jak wybierać wartościową żywność – brakuje nam specjalistycznej wiedzy, by poprawnie zinterpretować informacje widoczne na opakowaniach. Trudność stanowi np. tabela wartości odżywczej: aż 93% konsumentów deklaruje, że gdyby informacje o wartościach odżywczych były łatwiejsze do zrozumienia, zachęciłoby to ich do zapoznania się z nimi.
Pomóc nam w tym może Nutri-Score – pierwszy system znakowania żywności z silnym naukowym uzasadnieniem. Został pozytywnie oceniony przez instytucje konsumenckie, środowiska naukowe i samych konsumentów. Nutri-Score składa się z 5 liter i odpowiadających im kolorów – jest prosty w interpretacji, stanowi gotową, całościową wykładnię ogólnej wartości odżywczej produktu. Produkty oznaczone literami A i B warto spożywać częściej lub w większej ilości, produkty oznaczone literą C powinno się spożywać w sposób umiarkowany, z kolei produkty z literami D i E należy spożywać rzadziej lub mniejszej ilości.
Kampania edukacyjna „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych” została zainicjowana przez Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, Federację Konsumentów, Instytut Matki i Dziecka, Polskie Towarzystwo Dietetyki oraz firmę Danone. Partnerami kampanii są m.in. Auchan, Carrefour, Kaufland, Nestlé i Żabka.
Więcej na temat kampanii można dowiedzieć się TUTAJ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów