Niezwykły pojazd przedstawiony w kampanii nie jest kolejną nowinką motoryzacyjną, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka, a przestrogą. Ten wózek-samochód ma ostrzec wszystkich, którzy siadają za kierownicą pod wpływem alkoholu.
Kampania "Chair Car" ("Wózek-Samochód") stworzona przez organizację Cruzada Vial i agencję reklamową z Peru – Chamán, zwraca uwagę na jedną z najczęstszych przyczyn wypadków samochodowych – czyli na jazdę pod wpływem alkoholu. Agencja postawiła na prosty plakat przedstawiający wózek inwalidzki wyposażony w elementy samochodowe – koła, lusterka, pasy bezpieczeństwa, a nawet tablicę rejestracyjną. Hasło kampanii "New chair-car, for those who drink and drive" ("Nowy wózek-samochód, dla tych, którzy prowadzą pod wpływem alkoholu") w połączeniu z prostą grafiką daje jasny przekaz o tym, że jeśli ktoś decyduje się prowadzić pojazd w stanie nietrzeźwym, może spowodować wypadek i zostać inwalidą.
Kampania jest pomysłowa, ale nawet jeśli daje do myślenia, jest zbyt delikatna i nie szokuje, co w przypadku takich problemów jest bardziej pożądaną metodą na dotarcie do grupy docelowej. Wózek wygląda interesująco i dopiero w połączeniu z hasłem przekaz staje się jaśniejszy, jednak przez statyczność i estetykę obrazu, nie jest zbyt wyrazisty.
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.09.2024
Same nie znikną
-
29.09.2024
…z wyjątkiem uważnego kierowcy
-
29.09.2024
Inne na zewnątrz, inne w środku
-
28.09.2024
Stracone urodziny
-
28.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
26.09.2024
Dzieci bez przyszłości