Nowy MacDonald ma lepszą farmę
Popularna w USA dziecięca piosenka o rolniku i jego zwierzętach "Old MacDonald had a farm" ma w tej kampanii nową treść. "Stary MacDonald" odchodzi w niej do lamusa.
Za sprawą organizacji Only Organic w internecie pojawił się spot, który jest jednym z elementów kampanii New MacDonald. Kampania ta to forma protestu przeciwko praktykom zwykłego rolnictwa przemysłowego, takim jak rutynowe podawanie zwierzętom hodowlanym hormonów czy antybiotyków, korzystanie z dużej ilości nawozów i wprowadzanie żywności genetycznie modyfikowanej do produkowanej żywności.
Kampania ma formę inscenizacji-przedstawienia szkolnego, w którym udział wzięły kilku- i kilkunastoletnie dzieci. Śpiewając piosenkę "Old MacDonald had a farm" przedstawiają one sceny, która mają zobrazować, jak wygląda hodowla roślin i zwierząt przeznaczonych do późniejszej produkcji żywności. Przeciwwagą dla roślin pryskanych litrami nawozów i kur trzymanych w ciasnych klatkach ma być uprawa roślin i hodowla zwierząt, prowadzona z uwzględnieniem naturalnych i tradycyjnych metod. Na scenę wkraczają dzieci, które symbolizują hodowców zdrowych roślin, nieskażonych środkami chemicznymi i zwierząt wypasanych w normalnych warunkach, a z ich nadejściem powracają na scenę radosne barwy i atmosfera sielanki – bohaterem słów piosenki jest tym razem "New MacDonald".
Dzieciom udaje się zmienić scenerię w ciągu zaledwie kilku chwil. To ważny element kampanii, wskazujący, że błyskawiczna zmiana powinna dokonać się również w życiu wielu ludzi, przyzwyczajonych do kupowania produktów przemysłowego rolnictwa. Only Organic próbuje uświadomić oglądającym, że za ofertą taniej żywności kryje się również skażenie nawozami i pestycydami oraz chemicznymi środkami. Dlatego organizacja kultywuje ideę zdrowego odżywiania się i jedzenia żywności pochodzącej z ekologicznych upraw, zachęcając do kupowania produktów spełniających wymogi rolnictwa ekologicznego – oznaczonych znakiem "USDA Organic".
Wychodząc z założenia, że najlepszym sposobem na trwałe wprowadzenie nowych praktyk jest uświadamianie dzieci i wyrabianie w nich zdrowych nawyków żywieniowych, w wyniku ustaleń z amerykańską agencją kreacji Humanaut, sieć Only Organic postanowiła zaangażować do reklamy właśnie młodych uczniów amerykańskich szkół. Spot jest więc nie tylko sposobem na reklamę dla produktów ekologicznych, lecz też formą edukacji.
Sukcesem będzie już samo nakłonienie nawet niewielkiej grupy ludzi do zmiany nawyków żywieniowych i skorzystanie z oferty firm, które kierują się innymi standardami. Wybór ekologicznej żywności, wolnej od chemicznych środków, ma być najlepszą inwestycją – w przyszłe pokolenia, które dzięki zdrowemu i świadomemu odżywianiu się będą mogły uniknąć poważnych kłopotów zdrowotnych.
Anna Lis
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem